۱۸ مرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۰۶
کد خبرنگار: 2218
کد خبر: 85562419
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش تولید قابل توجه نفت در میادین غرب کارون

۱۸ مرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۰۶
کد خبر: 85562419
افزایش تولید قابل توجه نفت در میادین غرب کارون

اهواز - ایرنا - مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به افزایش تولید در میادن غرب کارون، گفت: تولید در میادین غرب کارون در حال حاضر حدود ۴۵۰ هزار بشکه در روز است و به زودی این میزان به ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می یابد.

به گزارش ایرنا، عبداله عذاری‌اهوازی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از تاسیسات نفتی دارخوین، اظهار کرد: شرکت نفت و گاز اروندان در دولت سیزدهم افزایش تولید قابل ملاحظه‌ای، به ویژه در میدان آزادگان جنوبی داشته است.

به گفته وی، میزان تولید در میدان آزادگان جنوبی در سال ۱۴۰۰ از ۸۴ تا ۸۶ هزار بشکه در روز به بیش از روزانه ۱۳۵ هزار بشکه نفت رسیده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان به افزایش تولید نفت در دارخوین نیز اشاره کرد و توضیح داد: طی ۲ ماه اخیر و با احداث خطوط لوله جدید، ظرفیت تولید نفت با ۱۰ هزار بشکه افزایش، روزانه به ۱۰۰ هزار بشکه افزایش یافته است.

وی، تدابیر لازم را جهت احداث تاسیسات جمع آوری خط لوله انتقال گازهای مازاد به واحد NGL۳۲۰۰ از اقدامات مهم در میدان دارخوین برشمرد.

عذاری، ظرفیت تولید روزانه شرکت نفت و گاز اروندان از ۲۲۰ هزار بشکه نفت به ۵۰۰ هزار بشکه نفت طی سخ سال گذشته را یادآور شد و در خصوص نگهداشت مخازن نفتی، تاکید کرد: تزریق گاز به مخازن دارخوین توسط سه کمپرسور با فشار قوی انجام می‌شود، در عین حال پایداری و نگهداشت نفت نیز همواره از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

وی ادامه داد: همه ساله برنامه تولید از سوی وزارت نفت اعلام می‌شود که به لطف خداوند و با همت کارکنان شرکت، از برنامه های تعیین شده جلوتر هستیم و هیچ وقت در این خصوص بزرگنمایی نشده و آمار و ارقام تولید نفت نیز به صورت مکتوب اعلام شده است.

افزایش تولید قابل توجه نفت در میادین غرب کارون

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان، تدوین نقشه راه توسعه و فناوری شرکت، پیوست فناوری در قراردادهای بزرگ، ایجاد ارتباط نزدیک با دانشگاه‌ها، مراکز و شرکت‌های دانش بنیان، هوشمندسازی چاه‌های تاسیسات و میادین نفت و گاز در راستای تحول دیجیتال و بهره‌گیری از هوش مصنوعی را از جمله اقدامات شاخص انجام شده در حوزه پژوهش و توسعه این شرکت برشمرد.

به گزارش ایرنا، شرکت نفت و گاز اروندان، یکی از شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران است که در زمینه بهره‌برداری و استخراج نفت در مناطق جنوب و غرب ایران فعالیت می‌کند.

شمار زیادی از میادین نفتی ایران نظیر میدان نفتی دارخوین، آزادگان، یادآوران، جفیر، بند کرخه، سوسنگرد، اروند، مشتاق، خرمشهر، امید، سهراب، مهر، یاران و میدان نفتی سپهر در حوزه شرکت نفت و گاز اروندان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha