پرچم خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) در شلمچه برافراشته شد

آبادان- ایرنا - پرچم خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی شامگاه پنجشنبه با حضور احمد وحیدی وزیر کشور در شلمچه برافراشته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پرچم بزرگ منقش به جمله، یالثارات الحسین (ع) که نماد خدمت به زائران اربعین حسینی (ع) است، همزمان با آغاز خدمت‌رسانی مواکب حسینی به زائران اربعین در پایانه مرزی شلمچه برافراشته شد.

پرچم ۲۴۰ متر مربعی خدمات رسانی به زائران اربعین در شلمچه و در گذرگاه اربعین در نقطه صفر مرزی به اهتزاز درآمد.

در این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز، استاندار خوزستان و خیل مشتاقان زیارت امام حسین علیه السلام در مرز شلمچه برگزار شد، به طور رسمی خدمت رسانی موکب ها به زائران اربعین در شلمچه آغاز شد.

به گزارش ایرنا ، این دومین سفر احمد وحیدی وزیر کشور ایران به گذرگاه اربعین حسینی (ع) برای بررسی خدمات به زائران اربعین حسینی است.

پیش از این روز پنجشنبه ۲۱ تیرماه نیز وحیدی به همراه عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق با هدف هماهنگی و اتخاذ تمهیدات لازم برای تسهیل تردد و خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) و بررسی شرایط موجود از پایانه گذرگاه اربعین شلمچه و ایران و عراق و همچنین امکانات سفر دریایی زائران را از بصره و واصلیه عراق مورد بررسی قرار دادند.

بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی (ع) است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند. هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha