۱۹ مرداد ۱۴۰۳، ۰:۱۸
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85562510
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

موزه مهرانه زنجان در کشور پر برکت و ماندگار است

۱۹ مرداد ۱۴۰۳، ۰:۱۸
کد خبر: 85562510
موزه مهرانه زنجان در کشور پر برکت و ماندگار است

زنجان - ایرنا - وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: موزه مهرانه زنجان مجموعه ای پر برکت در کشور بوده و گنجینه ای ماندگار به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید عزت الله ضرغامی شامگاه پنجشنبه در سفر به استان زنجان و در مراسم افتتاح موزه مهرانه، اظهار کرد: طی سه دهه فعالیت کاری خود چنین مجموعه ارزشمند، فاخر، حرفه ای و علمی را در جایی ندیده بودم.

وی با بیان اینکه موزه مهرانه مجموعه ای عظیم، شیک، باکلاس و متنوع محسوب می شود، اضافه کرد: این موزه به همراه خیریه مهرانه در حوزه سلامت برای نیازهای مردم و ظرفیت هایی که ایجاد شده در هیچ کجای کشور، حتی تهران وجود ندارد.

این مسوول با بیان اینکه مهرانه زنجان با کمک خیران و با یک ساختار مدیریتی فوق العاده ایجاد شده است، ادامه داد: موزه مهرانه مکمل این مجموعه خیریه است، بسیاری از حوزه هایی که جنبه ذکر در تاریخ ایران و تاریخی از مجموعه ارزش ها و پیام ها می باشد در قالب موزه فراهم شده است.

ضرغامی با اشاره به اینکه بسیاری از اشیای تاریخی موزه را مردم اهدا کرده اند، افزود: برخی ار اشیای تاریخی، کارهای سفالی مربوط به هزاره قبل از میلاد است که بسیار قیمتی و ارزشمند بوده و بایستی از آن مراقبت های لازم به عمل آید.

وی با تاکید بر اینکه زنجان در حوزه های مختلف در کشور الگو بوده، اظهار کرد: امروز از رختشویخانه زنجان نیز بازدید کردم که مکانی بسیار بی نظیر بود.

ضرغامی با اشاره به اینکه موزه مهرانه قابل مقایسه با بسیاری از موزه های کشور نیست، گفت: کاری که از سوی خیران در مهرانه این استان انجام می گیرد، بیانگر یک جامعه بالغ، فرهنگی و پیشرفته در کشورمان است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: این مجموعه الگو و نشان دهنده آن است که زنجان در بسیاری از حوزه ها در کشور سرآمد می باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha