۱۸ مرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۰۳
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85562532
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

واژگونی پراید در گرمسار ۶ مصدوم برجای گذاشت

۱۸ مرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۰۳
کد خبر: 85562532
واژگونی پراید در گرمسار ۶ مصدوم برجای گذاشت

سمنان - ایرنا - مدیر عامل هلال‌احمر سمنان گفت: واژگونی یک دستگاه خودروی پراید در جاده گرمسار - آرادان در غرب استان ۶ مصدوم برجای گذاشت. 

حسین درخشان شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس گزارش ارسال شده به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان در ساعت ۲۰ و ۱۰ دقیقه امشب مبنی بر وقوع یک فقره واژگونی خودروی پراید در کیلومتر ۹ جاده گرمسار - آرادان، بلافاصله نجاتگران پایگاه امداد و نجات ارادان هلال احمر شهرستان آرادان به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: این حادثه ۶ مصدوم به همراه داشت و حادثه دیدگان پس از انجام اقدامات اولیه و پیش‌بیمارستانی توسط نجاتگران هلال احمر، با همکاری عوامل اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی منتقل شدند.

به گزارش ایرنا، واژگونی حدود ۶۰ درصد از حوادث ترافیکی جاده‌های استان سمنان را به خود اختصاص داده و دلیل عمده آن نیز از سوی کارشناسان فراجا، خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان ناشی از یکنواختی و کویری بودن راه های ارتباطی این استان است.

مسیرهای اصلی و چهارراه های ارتباطی غربی- شرقی و شمالی- جنوبی مرکز کشور از استان سمنان عبور می‌کند، این روزها تمام حوادث رانندگی در این جاده‌ها یا از نوع واژگونی و یا رخ‌ به‌ رخ شدن خودروها گزارش می‌شود و به کابوسی تبدیل شده که مدام در حال تکرار است.

ارتقای ایمنی جاده‌های ترانزیتی سمنان به منظور کاهش تصادفات مرگبار به عزمی جزم و نگاه ملی نیاز دارد.

این در حالی است که استان سمنان به دلیل موقعیت جغرافیایی، همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور شامل قم، اصفهان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان و مازندران، گلوگاه اتصال استان‌های شمالی به استان‌های جنوبی کشور است.

گستره جاده های سمنان به اندازه جاده‌های ۶ استان کشور است تا جایی که این استان با ۹۷ هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع وسعت رتبه ششم کشوری را داراست و در هر ۶۰ دقیقه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ دستگاه وسیله نقلیه از راه های ارتباطی آن عبور می کنند.

در زمان اوج سفرها نیز در هر ۶۰ دقیقه به طور متوسط بیش از یک هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو از جاده های استان سمنان تردد می کنند که با این حجم قابل توجه، واژگونی وسایل نقلیه یکی از رویدادهای تلخ در این منطقه از کشور به شمار می رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha