۱۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱:۰۴
کد خبرنگار: 2862
کد خبر: 85562577
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جلیلی: قدرت‌های غربی در مورد چگونگی پاسخ ایران به تکاپو افتادند

قم- ایرنا - نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه مقامات کشورهای غربی و متخصصان روابط بین‌المل راجع پاسخ جمهوری اسلامی ایران به ترور اسماعیل هنیه، ده‌ها موضع‌گیری داشته‌اند گفت: قدرت‌های بزرگ در تکاپو هستند که این پاسخ چه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید جلیلی پنجشنبه شب در آیین بزرگداشت شهیدان راه قدس در مسجد امیرالمومنین‌(ع) قم همچنین افزود: طی یک هفته گذشته در کشورهای غربی نه مردم کوچه و بازار بلکه کسانی که به اصطلاح، خودشان را مقامات این کشورها و متخصصان روابط بین‌الملل می‌دانند، در مورد نحوه جواب دادن ایران، ده‌ها مقاله نوشته‌اند.

وی همچنین ده‌ها موضع‌گیری و پیام‌های متعدد از سوی این کشورها، راجع اینکه پاسخ جمهوری اسلامی ایران به ترور اسماعیل هنیه چه عواقب و آثاری دارد را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۳ در شرایطی است که از یک سو مردم یک پاسخ محکم و در شان نظام‌اسلامی را مطالبه می‌کنند و از سوی دیگر قدرت‌های بزرگ در تکاپو هستند که این پاسخ چه خواهد بود.

جلیلی بیان داشت: حضرت امام‌(ره) حدود ۶۰ سال قبل فرمودند ما در کشوری هستیم که اگر شاه ایران را یک شهروند عادی و یا آشپز آمریکایی مورد تعرض قرار دهد، دادگاه‌های ایران حق محاکمه ندارند.

وی خاطرنشان کرد: امروز ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که نه تنها مردممان انتظار پاسخ شدید به رژیم صهیونیستی را دارند، دغدغه قدرت‌های بزرگ دنیا نیز این است که ایران چه پاسخی خواهد داد.

وی تصریح کرد: یک زمانی دعوا و مبارزه ما در خصوص حداقل‌ها بود و از فضلای قم تعهد می‌گرفتند که علیه رژیم صهیونیستی حرفی نزنند، ولی امروز دعوا در مورد حداکثرها است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: برخی از این مقام‌ها نیز گفته‌اند، اگر می‌خواهید پاسخ دهید، یواش پاسخ دهید.

جلیلی با بیان این مطلب که این نشان‌دهنده قدرت جمهوری اسلامی است اظهار کرد: این عظمت را باید درک و حفظ کرد، از کدام نقطه به کدام نقطه رسیده‌ایم.

وی بیان کرد: کسی که می‌آید در جوان ایرانی ایجاد یاس و القائات غلط می‌کند و می‌گوید ما از فلطسینی‌ها، فلسطینی‌تر نیستیم، باید بداند که نگاه ضد صهیونیستی، ما را به چه قدرت و چه موضعی رسانده‌ است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای امنیت ملی یادآور شد: این عظمت ملت ایران یک روند ۶۰ ساله را طی کرده است، امام بزرگوار پرچمی را بلند کرد و مردم نیز به ندای امام لبیک گفتند.

وی بیان داشت: لبیک به ندای حضرت امام، حرکتی بود که مردم با همه وجود پای آن آمدند، و قدرت ما نیز از این نشات می‌گیرد.

جلیلی با اشاره به تفاوت موجود بین مردم‌سالاری دینی و دموکراسی‌های غربی خاطرنشان کرد: در دموکراسی غربی، مردم فقط یک رای می‌دهند و می‌روند، ولی در جمهوری اسلامی یک نفر که رای می‌دهد، با افتخار چهار فرزند خود را هم تقدیم انقلاب می‌کند.

وی اضافه کرد: مردم سالاری دینی قدرتی را تولید می‌کند که وقتی گروه ۱ + ۵ می‌خواهند جلوی اراده یک ملتی را بگیرند، این کار را نمی‌توانند انجام دهند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای امنیت ملی گفت: امروز ملت ایران با قدرت می‌ایستاد و به دهن آمریکا می‌زند و این عظمت ملت ما است.

جلیلی با ذکر اینکه این عظمت برای کشور با حضور مردم در مقاطع مختلف به وجود آمده است گفت: در تاریخ اسلام مشاهده می‌کنیم که افرادی حاضر بودند جان خود را بدهند ولی با اندک شبهه‌ای دچار تردید شدند.

وی با بیان اینکه دشمنان هزاران سایت و شبکه را فعال کردند تا در مردم تردید ایجاد کنند ولی نتوانستند افزود: ملت ما در کنار شهدایی که تقدیم کرد و ایثارگری‌هایی که انجام داد، امروز مسیر را می‌شناسد، در راهی که انتخاب کرده، دچار تردید نمی‌شود.

وی همچنین با بیان این مطلب که آمریکا فشار حداکثری علیه ملت ایران را هم اعلام و هم اِعمال کرد گفت: آمریکا می‌گفت، ایران حتی حق فروش یک بشکه نفت را هم ندارد، ولی ملت ایران ایستاد، و این ایستادگی موجب شد، ۲ ماه پیش وزیر خارجه آمریکا در مجلس سنا، مورد سوال قرار بگیرد که چرا ایران روزانه ۲ میلیون بشکه نفت می‌فروشد.

جلیلی تاکید کرد: باورمندی ملت ایران باعث شد تا یک مقام رسمی آمریکایی به شکست فاحش فشار حداکثری اذعان کند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی با بیان این مطلب که ما در حال حاضر یک جهان فرصت‌های تاریخی، تمدنی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی داریم بیان کرد: این فقط یک شعار نیست، این جمع‌بندی و برآوردمان از وضعیت امروز کشور ما و منطقه ما می‌باشد.

جلیلی: قدرت‌های غربی در مورد چگونگی پاسخ ایران به تکاپو افتادند
همه باید از رییس‌جمهور حمایت کنیم

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی گفت: اکنون که سکان اداره کشور به دست جناب آقای پزشکیان قرار گرفته است، همه ما به تبعیت از رهبر معظم انقلاب و تبعیت از اصول عقلی و شرعی وظیفه داریم، از رییس جمهورمان حمایت کنیم.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری با بیان اینکه تلاش در راستای حمایت از رییس جمهور، باید در ۲ بُعد صورت بگیرد افزود: تلاش در این راستا، تصنعی نیست، موفقیت رییس‌جمهور موفقیت نظام و شکست رییس جمهور نیز شکست نظام محسوب می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: ما طبق تکلیف و وظیفه شرعی باید بضاعت‌مان را در موفقیت رییس‌جمهور مصرف کنیم، چون می‌خواهیم مشکل‌های مملکت و مردم رفع شود.

نماینده مردم قم گفت: نزاع‌ها و چالش‌ها نه تنها مشکلات را کم نمی‌کند، بلکه آنها را افزایش نیز می‌دهد.

ذوالنوری یادآور شد: همان‌گونه که رهبر انقلاب در متن آخر حکم انتصاب رییس‌جمهور در مراسم تنفیذ نیز فرمودند، اگر رییس‌جمهور مسیر درست را برود، ما با همه وجود به رییس جمهور کمک می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما باید کمک‌ کنیم، برنامه‌هایی که موجب دو قطبی‌سازی و آسیب وارد کردن به منافع ملی می‌شود، به اجرا گذاشته نشود.

ذوالنوری بیان کرد: ما باید از زمین خوردن رییس‌جمهور و در معرض مواخذه و سوال قرار گرفتن او، جلوگیری نماییم.

وی ادامه داد: باید زیر بال رییس‌جمهور را بگیریم، آدم‌های ناباب که صلاحیت و توانمندی لازم را ندارند در جایگاهی قرار نگیرند، آسیب بزنند، بر این اساس همه ما قطعا از رییس‌جمهور حمایت خواهیم کرد.

ذوالنوری همچنین بیان کرد: قطعا دکتر جلیلی نیز در صورت درخواست آقای رییس‌جمهور، دریغ نخواهند کرد، و برای تامین منافع ملی و حل مشکل‌های کشور همه در این مسیر گام بر خواهیم داشت.

جلیلی: قدرت‌های غربی در مورد چگونگی پاسخ ایران به تکاپو افتادند

جلیلی: قدرت‌های غربی در مورد چگونگی پاسخ ایران به تکاپو افتادند

جلیلی: قدرت‌های غربی در مورد چگونگی پاسخ ایران به تکاپو افتادند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha