دبیر جامعه روحانیت شیراز: معیشت مردم، اولویت دولت چهاردهم باشد

شیراز- ایرنا- دبیر جامعه روحانیت شیراز گفت: دولت چهاردهم و دولتمردان، توجه و رسیدگی به وضعیت معیشت مردم را به عنوان یک اولویت مهم با جدیت در دستور کار قرار دهند.

به گزارش جمعه ایرنا به نقل از روابط عمومی جامعه روحانیت شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری در نشست جامعه روحانیت شیراز افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب در مراسم تحلیف رئیس جمهور اشاره فرمودند، هم اینک مساله معیشت و اقتصاد باید اولویت مسئولان کشور باشد و مردم طعم تغییرات را بر اساس شعارهایی که در ایام انتخابات داده شد احساس کنند.

او اظهار کرد: جامعه روحانیت مسئولیت اجرایی ندارد و کارکرد آن مانند شورا و مجلس نیست بلکه وظیفه جامعه روحانیت تصمیم سازی، رصد، تذکر و تبیین است.

طاهری ادامه داد: در شرایط فعلی بیشترین فشار اقتصادی و معیشتی روی طلاب و خانواده های آن‌هاست و حقیقتا شرایط سختی را پشت سر می‌گذارند و ضرورت جدی دارد تا نهادهای مسئول مانند مرکز خدمات حوزه برای این موضوع چاره‌اندیشی فوری کنند.

دبیر جامعه روحانیت شیراز گفت: برخی این تصور اشتباه را دارند که جامعه روحانیت حق مداخله در امور اجرایی و تصمیم گیری را عهده دار است در حالیکه اینطور نیست و تنها از باب احترامی که جایگاه روحانیت در ساختارهای جمهوری اسلامی دارد به تذکرات آن که خواست مردم و مسائل اجتماعی است پرداخته می‌شود.

طاهری افزود: به دلیل دلبستگی مسئولان به روحانیت و شانی که برای این جایگاه قائل هستند، در موارد متعدد به تذکرات جامعه روحانیت توجه شده که وجود این روحیه و نگاه شایسته قدردانی است و اگر نقدی هم به مسئولان وارد می‌شود به این معنی نیست که ساختارهای اجرایی ما ناکارآمد است و انصاف هم نیست که خدمات ارزنده نهادها دیده نشود.

وی ادامه داد: انتخابات ریاست جمهوری اخیر یک اتفاق مبارک بود چرا که مردم با حضور ۵۰ درصدی خود نشان دادند همچنان دلبسته اسلام و نظام هستند و جامعه روحانیت تمام توان خود را در حمایت از دکتر پزشکیان و دولت وی به کار خواهد گرفت و آرزومند است که دولت جدید در تحقق وعده‌های داده شده موفق شود چرا که سربلندی دولت باعث سربلندی کشور و نظام است.

طاهری ادامه داد: سابقه دکتر پزشکیان کاملا روشن است و تدین و ارزشی بودن ایشان محل بحث ندارد، چنانچه زندگی ایشان مانند زندگی طلبه ها است و در شئون مختلف زندگی ذی طلبگی را رعایت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha