۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۵۷
کد خبرنگار: 898
کد خبر: 85563245
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۵۰ هزار نوبت سر انواع واکسیناسیون دامی در کرج تزریق شد

کرج - ایرنا - رییس دامپزشکی کرج از تزریق ۳۵۰ هزار نوبت سر انواع واکسیناسیون دام سبک و سنگین طی سال جاری در این شهرستان خبرداد.

دکتر" فردین حسین زاده" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع واکسن های تزریق شده حدود ۶۳ هزار و ۵۰۰ دز آن مربوط به انجام مایه کوبی دام ها علیه بیماریهای مشترک و قابل انتقال به انسان شامل تب مالت(بروسلوز)،سیاه زخم(شاربن)،کزار و هاری بوده است.

وی گفت: همچنین طی این مدت ۴۱ راس گاو مبتلا و یا مشکوک به بیماری بروسلوز(تب مالت) و یک راس گاو مبتلا به سل در شهرستان کرج شناسایی شد.

حسین زاده با اشاره با اهمیت بیماریهای قابل انتقال(زئونوز) به انسان و نقش دامپزشکی در کنترل و پیشگیری از این بیماری ها افزود:بیش از ۸۰۰ مورد انواع بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد که هرگونه کم کاری در این حوزه منجر به افزایش شیوع بیماری در جامعه انسانی شده و علاوه بر تحمیل هزینه های درمانی و بیمارستانی ،افراد را به صورت طولانی مدت درگیر بیماریهای مزمن و رنج آور می کند.

وی بیان کرد : امسال به همین منظور دامپزشکی کرج علاوه بر انجام واکسیناسیون دامها ، ۱۴ هزار مورد خونگیری و تست های آزمایشگاهی دامی در زمینه شناسایی بیماریهای سل ،تب مالت و مشمشه در دامهای منطقه انجام داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha