آماده‌باش ۲۴ پایگاه امداد و نجات خوزستان در پی وقوع زمین‌لرزه در مسجد سلیمان

اهواز- ایرنا- معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: ۲۴ پایگاه امداد و نجات استان در پی وقوع زمین لرزه بامداد امروز شنبه در شهرستان مسجدسلیمان در حال آماده باش هستند تا در صورت تداوم زلزله امدادرسانی لازم انجام شود.

امیرعباس نجفی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بامداد امروز زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر شهرستان مسجدسلیمان را لرزاند که در همین راستا هلال احمر ۲ تیم ارزیاب برای بررسی وقوع خسارت‌های احتمالی ناشی از زلزله به منطقه اعزام کرد.

وی گفت: تا کنون گزارشی مبنی بر خسارت مالی و یا جانی در این شهرستان ارائه نشده است.

نجفی همچنین از آماده‌باش امدادگران پایگاه‌های هلال احمر شهرستان‌های همجوار مسجدسلیمان همچون لالی ، دزفول، اندیمشک و ایذه در صورت نیاز به نیروهای امدادی خبر داد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: اندیمشک یکی از شهرستان‌های استان است که بیشترین زمین‌لرزه را دارد اما با توجه به اینکه منطقه‌ای کوهستانی است و زلزله‌ اغلب در عمق زیاد رخ می‌دهد کمتر شاهد بروز خسارت در این منطقه هستیم.

اجرای طرح عملیات در تمام شهرستان‌های خوزستان

نجفی با بیان اینکه هلال احمر خوزستان در اجرای طرح عملیات سرآمد کشور است افزود: در این طرح تمام اطلاعات شهرستان و مکان یابی‌ها انجام شده تا در صورت وقوع حادثه همچون زمین لرزه با سرعت از امکانات شهرستان برای امدادرسانی به مردم استفاده شود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: همچنین در قالب این طرح تمامی مناطق باز و یا محصور که در زمان وقوع زمین لرزه برای اسکان اضطراری لازم است در تمامی شهرستان‌ها مشخص شده است .

وی اجرای طرح عملیات را در راستای خدمات رسانی به هنگام در زمان وقوع حادثه را بسیار مهم تلقی کرد و افزود: همچنین اطلاعات اماکن تجاری همچون نانوایی‌ها با استفاده از جی پی اس مشخص شده تا سرعت عمل خدمات رسانی به مردم بالا رود.

به گزارش ایرنا، بامداد امروز شنبه زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر شهرستان مسجدسلیمان را لرزاند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha