۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۰۱
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85563612
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار به منابع طبیعی خراسان جنوبی اختصاص یافت

بیرجند - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری به منابع طبیعی از محل اعتبارات استانی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا نصرآبادی روز شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان جنوبی به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار اظهارکرد: طرح‌های آبخیزداری که از بهمن سال گذشته در ۱۶ حوزه آبخیز استان شروع شد تا پایان شهریورماه به اتمام می‌رسد.

وی افزود: از مجموع سازه‌های آبخیزداری در دست اجرا هفت سازه در سربیشه، پنج سازه سرایان، چهار سازه طبس، بیرجند و نهبندان هر کدام سه سازه، خوسف و قاین و زیرکوه هر کدام ۲ سازه و بشرویه، درمیان و فردوس هر کدام یک سازه در دست ساخت است.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی سیلاب، خشکسالی، حرکت شن‌های روان، بیابان‌زایی و فقر مراتع را از مهمترین مشکلات حوزه منابع طبیعی ذکر کرد و گفت: اقدامات بیابان زدایی به گونه‌ای است که در معرض دید مردم قرار ندارد و در مناطق دوره افتاده انجام می‌شود که نمود و بیان آن کار بسیار سختی است.

نصرآبادی تصریح کرد: همه باید کمک کنیم تا مشکلات حوزه منابع طبیعی کاهش پیدا کند که در این زمینه رسانه‌ها نقش موثری دارند.

وی گفت: باید در حوزه منابع طبیعی جلب مشارکت مردم با ایجاد امید و خودباروری رقم بخورد به گونه‌ای که باید حساسیت‌های این حوزه برای مردم بازگو شود و همچنین عملکردها و راهکارها مقابله با مشکلات و مسائل برای مردم تبیین شود.

نصرآبادی با اشاره به اینکه آگاهی بخشی و فرهنگ سازی جامعه به منظور کاهش خسارت و حفظ و حراست از منابع طبیعی امری ضروری است که رسانه‌های در این زمینه نقش موثری دارند، بیان کرد: همچنین رسانه‌ها در مطالبه گری این اداره‌کل از نمایندگان مجلس، مردم و مسئولان بالادستی و مطالبه گری مردم از مجموعه ما نقش بی بدیلی دارند.

وی ضمن تبریک روز خبرنگار، گفت: خبرنگاران رسالت مهم و خطیر اطلاع‌رسانی و امیدآفرینی در جامعه را برعهده دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha