بهبود معیشت کارگران با کنترل تورم محقق می‌شود/ احیای ۱۰ هزار بنگاه راکد

تهران- ایرنا- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته حقوق کارگران به اندازه‌ تورم افزایش یافت، گفت: البته این موضوع برای افزایش قدرت خرید کارگران کافی و مطلوب نیست و باید تورم را مدیریت کرد، زیرا اگر تورم کنترل نشود، تمام اثرات افزایش حقوق مقطعی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «سید صولت مرتضوی» امروز شنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: متأسفانه نظام‌های حاکم بر بین‌الملل و سردمداران زر، زور و قدرت در عالم سیاست به استاندارد دوگانه قائل هستند. شاهد مثال هم این است که در مقابل دید رسانه‌ها مردم را به شهادت می‌رسانند، ولی خم به ابروی کسی نمی‌آید.

وی گفت: صبح امروز جمع کثیری از مردم غزه را به خاک و خوب کشیده‌اند و در کمال تأسف تمام صاحبان قدرت ذم شبیه مدح می‌کنند. هزاران تن سلاح می‌فرستند، به‌افتخار جنایت‌کاران جنگی خود می‌ایستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: اگر قلم‌فرسایی اصحاب قلم نبود، می‌دید که این جنایات را با سلاح‌های کشتاری جمعی تداوم می‌بخشیدند. در این میان چه باید کرد و به کجا باید پناه برد؟ یا اینکه به کدام مجمع باید شکایت برد؟

مرتضوی گفت: مهمان ما در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور مورد شهادت قرار گرفت، اگر این اتفاق در کشور اروپایی رخ می‌داد آیا به همین شکل رفتار می‌کردند. از این باید نتیجه گرفت که انسجام داخلی و همدلی وجود دارد. اگر ملتی به مؤلفه‌های اقتدار ملی و نظامی نرسید در دکترین دفاع از حقوق بشر رایج حاکم بر نظام‌های سیاسی صاحب قدرت امروز محکوم به نابودی است. خداوند روح بلند سردار دل‌ها شهید سلیمانی و با تمام شهدا محشور بگردانند. خداوند روح شهید طهرانی مقدم و دیگر شهدای موشکی ما را با دیگر شهدا محشور بگرداند.

وی خاطرنشان کرد: در این دنیا دولت‌ها یا باید گاو شیرده باشند یا قوی باشند. چند سال قبل که بحث انرژی هسته‌ای مطرح بود، برخی از سیاستمداران رسماً مقاله نوشتند که ما را چه به انرژی هسته‌ای؟ امروز ملاحظه می‌کنید که اقتدار ما آتش‌به‌جان استکبار جهانی انداخته است و بعد از شهادت شهید بزرگ اسماعیل هنیه خواب راحت از چشمان سردمداران رژیم صهیونیستی گرفته شده است که این به برکت عظمت خون شهدا است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در حوزه خبررسانی، مدیران باید تحمل خود را بالا ببرند. در مدتی که در وزارت تعاون هستیم طرح دعوایی را علیه خبرنگاری نداشتم، این مسئله نیز نه‌تنها در وزارت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بلکه در تمام مدت فعالیتم مشهود است.

مرتضوی تصریح کرد: اگر متوسط نرخ تورم را هم برای ۳ سال ۴۰ درصد حساب کنیم می‌شود ۱۲۰ درصد. در سال‌های گذشته حقوق کارگران به‌اندازه تورم افزایش پیدا کرد، اما حتماً این مقدار کافی نیست. در دولت جدید هم مطرح کردم که باید تورم را مدیریت کند. اگر این اتفاق رخ ندهد، تمام تأثیرات افزایش حقوق، مقطعی خواهد بود.

وی گفت: به روایت تمام مراکز صاحب صلاحیت، اکنون در مسئله ایجاد اشتغال رکورد زدیم و در بهار ۱۴۰۳ نرخ بیکاری به ۷.۷ رسیده است. در سه سال گذشته ۱۰ هزار بنگاه نیمه‌فعال و راکد به چرخه تولید آمده‌اند و امیدواریم همین مسیر دنبال شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: چالش‌های نرخ بیکاری ما در مقطع تحصیلات دانشگاهی و بخشی نیز مربوط به بانوان است. در دولت سیزدهم سامانه جامع اشتغال ایرانیان رونمایی و تلاش شد تا به این واسطه به فارغ‌التحصیلان توجه ویژه‌ای داشته باشیم. همواره بیشترین نرخ بیکاری در حوزه تحصیل‌کرده‌ها است. کسانی که فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها و مراکز فنی‌ و حرفه‌ای هستند به‌ندرت پیش می‌آید که بیکار باشند به همین دلیل آموزش فنی و حرفه‌ای را توسعه‌ دادیم تا افراد پس از کسب مهارت وارد بازار کار شوند.

در پایان این مراسم پایگاه خبری رفاه آنلاین (رُنا) به آدرس rona.ir متعلق به وزارت کار با حضور مرتضوی رونمایی و معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha