در سوگِ «خون نگاران»

۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۷
کد خبر: 85563798
در سوگِ «خون نگاران»

اصفهان-ایرنا- برای تبار خبرنگاران که هماره در چرخش صادقانه قلم خون دل می خورند چندان عجیب نیست که در روایتگری جنگِ دهشتناک غزه، خود نیز در خون بغلتند؛ اینگونه تیزی قلم خبرنگاران در روح اهرمن رسوخ کرده و هراس به جانش انداخته است.

به گزارش ایرنا در گوشه ای در گستره جهان جایی به نام غزه تنها خبر، می توانست «بی خبری» باشد؛ اما چرخش قلم ها و دریچه دوربین خبرنگاران چهره ای منفور از اهریمنان زمانه را به جهان مخابره کرده است.

حالا دیگر کمتر کسی است که قصه این وحشیگری را نداند وقتی دریچه دوربین ها نظاره گر بمباران بیمارستان ها، کشتار بی امان کودکان و زنان و محاصره ددمنشانه غزه برای در تنگنا قرار دادن مردمان این سرزمین است.

در میان آتش و گلوله و دود؛ خبرنگاران بر انحنای قلم های خود استوار ایستاده اند در حالی که شانه هایشان از کودکان به خون غلتیده لزران و چشمانشان برای آغوش های سرد در خاک افتاده مادران گریان است.

در سوگِ «خون نگاران»

خون نگاران می دانند آنچه در غزه آوار شده و بر سر آدم های این زمانه ریخته مفهوم انسانیت است؛ آنها می دانند بار این فاجعه سنگین است اما در این نبرد نابرابر چه زیبا قلم ها به یاری می آیند تا مبادا در سکوت خبری ننگ «کودک کشی» از پیشانی اشقیا زدوده شود.

چراغ خبرنگاران در غزه روشن و تاریکخانه سست صهیونیست از تشعشع آن هراسناک و بیمناک است. حالا دیگر روایتگران خون، خود در خون می غلتند اما قلم ها زمین نمی ماند و دوربین ها بر روی شانه خبرنگاری دیگر می نشیند.

شهادت پی در پی خبرنگاران در غزه امسال بیش از هر موضوع دیگری در هفته خبرنگار به چشم آمد. بر اساس تازه ترین آمار از آغاز جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون نزدیک به ۱۷۰ خبرنگار از سوی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

در سوگِ «خون نگاران»

رژیم صهیونیستی خبرنگاران و فعالان رسانه را هنگام پوشش وقایع غزه حتی در خانه‌ها و یا مقر سازمان‌های رسانه‌ای با شلیک های مرگبار، بمباران، حملات فیزیکی و سایبری هدف قرار می‌دهد. تهدید، بازداشت و حبس نیز از دیگر مصائبی است که خبرنگاران در غزه با آن مواجه اند.

پنهان نگه داشتن آنچه در غزه اتفاق می افتد و جلوگیری از مخابره انبوه جنایت هایی هولناک؛ مهمترین هدف رژیم صهیونیستی از ترور اهالی رسانه است که بطور مستمر اتفاق می افتد.

جنگ غزه بالاترین میزان خشونت علیه روزنامه‌نگاران در ۳۰ سال گذشته را داشته است، این را مرکز بین‌المللی روزنامه‌نگاران در ماه فوریه (بهمن سال گذشته) اعلام کرد. این در حالی است که ده‌ها خبرنگار نیز پیش از عملیات طوفان الاقصی در فلسطین به شهادت رسیده بودند.

در سوگِ «خون نگاران»

بر اساس اعلام کمیته حمایت از خبرنگاران جهان، جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، خونین‌ترین جنگ برای خبرنگاران از زمان شروع کار کمیته یادشده در سال ۱۹۹۲ بوده است.

به گزارش ایرنا، مرکز حمایت از خبرنگاران فلسطینی با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن کشتار خبرنگاران و اهالی رسانه در غزه از سوی رژیم صهیونیستی، خواستار آغاز تحقیقات مستقل و جامع بین‌المللی درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه اهالی رسانه در غزه شده است.

در سوگِ «خون نگاران»

پیشتر جنبش حماس در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات خواستار جرم‌انگاری جنایات رژیم صهیونیستی علیه خبرنگاران از سوی نهادهای بین‌المللی شد و تاکید کرده بود که جنایات علیه این قشر، تروریسم رژیم اسراییل را پنهان نکرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha