شعب پست بانک ارز اربعین ساکنان روستاهای خراسان رضوی را تامین می‌کند

مشهد-ایرنا- مدیر شعب پست بانک استان خراسان رضوی گفت: ساکنان روستایی ارز ویژه سفر معنوی اربعین را می‌توانند از شعب پست بانک در سراسر روستاهای استان تامین کنند.

مهرداد کندری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای اهمیت حماسه سیاسی و مذهبی اربعین و جلوه شور حسینی، پست بانک استان خراسان رضوی از طریق ۱۹ شعبه و ۹۳ باجه بانکی توزیع ارز اربعین را بر عهده دارد و روستاییان می‌توانند در نزدیک‌ترین بانک به محل زندگی و کار خود این خدمت را دریافت کنند.

وی بیان کرد: مجموعه پست بانک تنها بانکی است که شرکت اقماری ندارد و با سرمایه‌های مردم در بخش‌های تجاری فعالیت نمی‌کند.

مدیر شعب پست بانک خراسان رضوی ادامه داد: هر زائر حرم امام حسین(ع) در مدت زمان هفتم مرداد ماه تا سوم شهریور ۲۰۰ هزار دینار عراق را با نرخ ارز روز مرکز مبادله می تواند از شعب پست بانک دریافت کند.

وی اظهار کرد: در سطح کشور نیز ۲ هزار شعبه و باجه بانکی روستایی این تکلیف را بر عهده دارند.

کندری گفت: این ارز به افراد بالای پنج سال تعلق می‌گیرد و زائر باید در سامانه «سماح» ثبت نام کرده و افراد بالای ۱۸ سال نیز باید به نام خود سیم کارت داشته باشند.

وی افزود: زائر پس از دریافت ارز می‌تواند از طریق ۶ مرز زمینی و دو مرز هوایی عازم کربلا شود و نکته قابل توجه اینکه سرپرستان خانوار با در دست داشتن مدارک هویتی اعضای خانواده و با کارت بانکی خود می‌توانند تامین ارز نموده و این ارز که ذیل سرفصل اربعین است، هیچ محدودیتی برای دریافت سهمیه سالانه ارز مسافرتی ایجاد نخواهد کرد.

مدیر شعب پست بانک خراسان رضوی بیان کرد: تاسیس پست بانک ایران به عنوان یک بانک دولتی یکی از رویدادهای مهم کشور بوده و بدون شک تاثیرگذارترین بنگاه اقتصادی پس از انقلاب است، چراکه تا قبل از تاسیس پست بانک در ایران یک سوم جمعیت کشور برای استفاده از خدمات مالی و بانکی به شهرها می‌رفتند.

به گفته وی، پست بانک به عنوان یک بانک جهانی که در اکثر کشورهای اروپایی و امریکایی و آسیایی دایر است، در ایران طلایه‌دار توسعه در مناطق محروم و روستایی و کمتر برخوردار است.

کندری تاکید کرد: اقتصاد ملی در بخش روستایی رقم می‌خورد و اگر مقید به توسعه روستایی هستیم باید ابزارهای آن را هم فراهم کنیم، بنابراین امروز باجه های بانکی روستایی نقشی بی‌بدیل در رونق تولید و شکوفایی اقتصاد مولد دارند.

پست بانک در خراسان رضوی ۱۹ شعبه دارد و قطع مراودات پرهزینه روستاییان به شهرها یکی از مهمترین رویکردهای پست بانک استان اعلام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha