شهردار منطقه یک مشهد: پیوست رسانه‌ای در طرح‌های شهری ضروری است

مشهد- ایرنا- شهردار منطقه یک مشهد گفت: خبرگزاری ایرنا رسانه ای مادر و معتبر است و در پیوست رسانه‌ای طرح‌های شهری می تواند اثرگذار باشد.

حسین عبدالله زاده روز شنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا خراسان رضوی ضمن تبریک روز خبرنگار افزود: ایرنا از قدیمی ترین، معتبرترین و پرمخاطب ترین رسانه های کشور است.

وی اضافه کرد: لازمه اجرای طرح های عمرانی و شهری پیوست رسانه ای و اطلاع رسانی دقیق به مردم است که در این حوزه آماده همکاری با ایرنا هستیم.

شهردار منطقه یک مشهد: پیوست رسانه‌ای در طرح‌های شهری ضروری است

شهردار منطقه یک مشهد افزود: منطقه یک مشهد از مناطق قدیمی این کلانشهر است و شهروندان در این منطقه همراهی خوبی با مدیریت شهری دارند.

وی با بیان اینکه ترافیک و کمبود پارکینگ از معضلات این منطقه است، افزود: تجمع مراکز درمانی و مطب پزشکان در منطقه احمدآباد معضل ترافیکی در این منطقه ایجاد کرده و این مشکل به رغم انجام برخی اقدامات همچنان پابرجا است و در طرح تفصیلی باید چاره اندیشی شود.

عبدالله زاده اضافه کرد: قلعه آبکوه نیز به عنوان بافت فرسوده از دیگر مشکلات در منطقه است که بازآفرینی و بازسازی آن به خوبی پیش نرفته است.

به گفته وی، امیدواریم در بازنگری طرح تفصیلی شرایط به گونه ای رقم بخورد که نوسازی و بازسازی منطقه سرعت بگیرد.

شهردار منطقه یک مشهد: پیوست رسانه‌ای در طرح‌های شهری ضروری است

منطقه یک شهرداری مشهد با هزار و ۵۰۵ هکتار وسعت به لحاظ مرکزیت شهری از نظر تجاری ،‌اداری ،‌جمعیت و ترافیک بیش از اندازه ای را در خود جای داده، این شهرداری در سال ۱۳۶۳ تآسیس گردیده است.

این منطقه محل تمرکز عمده فعالیت های مرکز شهری شامل بانک هاو ادارات دولتی، دفاتر روزنامه ها و انتشارات، بیمارستان ها مراکز پژوهش، فروشگاه های بزرگ است و در ساختار شهری جایگاه خاصی دارد. جمعیت این منطقه طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ حدود ۱۶۷ هزار نفر است.

این منطقه از شمال به میدان استقلال، بلوارفردوسی، میدان فردوسی، بلوار سپهبد قرنی، خیابان توحید ، میدان شهدا، از شرق به خیابان دانشگاه، میدان دکتر شریعتی، خیابان کوهسنگی، از جنوب به بلوار شهید محمد منتظری، میدان فلسطین، بلوار ملک آباد، میدان آزادی و از غرب به میدان آزادی، بزرگراه آزادی، میدان استقلال متصل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha