کتاب امداد در طبیعت و نشان ملی حفاظت محیط‌زیست رونمایی شد

تهران - ایرنا - صبح امروز شنبه با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی این سازمان کتاب «امداد در طبیعت» و«نشان ملی حفاظت محیط زیست» رونمایی شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم رونمایی کتاب امداد در طبیعت، هدف از تدوین این کتاب را که برای رشته محیط‌بانی مقطع هنرستان در پایه یازدهم در ۶ فصل تدوین شده را آشنایی دانش‌آموزان این رشته با مباحث کنترل و مدیریت سوانح طبیعی بیان کرد.

نورالله مرادی گفت: این کتاب مقرر است از ابتدای سال تحصیلی جدید در هنرستان‌های دارای رشته محیط‌بانی، تدریس شود.

وی اظهار داشت: موضوعاتی همچون حمل مصدوم، شناخت سوانح طبیعی و اقدامات لازم در زمان بروز سوانح، کنترل سرمازدگی، گرمازدگی، گزیدگی حیوانات و حشرات و نیز شنا و نجات غریق از فصول این کتاب به شمار می‌روند.

کتاب امداد در طبیعت و نشان ملی حفاظت محیط‌زیست رونمایی شد

رونمایی از نشان ملی حفاظت محیط زیست

در ادامه معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم رونمایی نشان ملی حفاظت از محیط‌زیست گفت: این نشان به‌ منظور نکوداشت مبتکرین و فعالان شاخص حوزه محیط‌زیست طراحی شد.

مرادی افزود: بر اساس مصوبه شماره ۴۶ جلسه ۷۳۶ شورای فرهنگ عمومی کشور در مورخ ۳ دی‌ماه ۱۳۹۸، مصوب شده بود که نشان ملی حفاظت از محیط‌زیست برای اعطا به مبتکرین و فعالان برگزیده حوزه محیط‌زیست، طراحی شود.


وی گفت: مقرر است این نشان توسط کارگروهی که توسط رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست شکل می‌گیرد به فعالان و مبتکران شاخص در حوزه محیط‌زیست اهدا شود.

مرادی ابراز امیدواری کرد تا نشان ملی حفاظت از محیط زیست، زمینه‌ساز افزایش فعالیت مبتکران و فعالان محیط‌زیست شود و موجبات معرفی و قدردانی از اندیشمندان و تاثیرگذاران حوزه محیط‌زیست کشور را فراهم کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha