رییس انجمن داروسازان خراسان‌رضوی: رسانه در رفع مشکلات حوزه دارو نقش‌آفرین است

مشهد- ایرنا- رییس انجمن داروسازان خراسان رضوی گفت: رسانه می‌تواند با اطلاع‌رسانی، شفافیت‌سازی و جلوگیری از بروز ابهامات پیش آمده در این حوزه، نقش مهمی در رفع مشکلات دارو ایفا کند.

دکتر سیدعلی جعفری‌نژاد روز شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز مشهد (ایرنا) به مناسبت روز خبرنگار افزود: در جامعه داروسازی تمام تلاش‌ بر این است که مردم دغدغه کمتری در این حوزه داشته باشند و طبق فرمایش  رهبر معظم انقلاب، مردم غیر از رنج و درد بیماری، رنج و درد دیگری نداشته باشند.

وی ادامه داد: در حوزه دارو نیز همانند سایر بخش ها مشکلاتی وجود دارد که با کمک رسانه می توان این مشکلات را بر طرف کرد.

رییس انجمن داروسازان خراسان‌رضوی: رسانه در رفع مشکلات حوزه دارو نقش‌آفرین است

خبرنگاران گوش شنوا و چشم بینای جامعه هستند

مسوول رسانه و اطلاع‌رسانی انجمن داروسازان ایران و مدیر روابط عمومی و رسانه انجمن داروسازان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: خبرنگاران گوش شنوا و چشم بینای مردم و همچون کارشناسی برای حاکمیت هستند که حرف بدنه جامعه را به خوبی به دولت و مسوولان منتقل می‌کنند.

دکتر مرضیه بذرافشان افزود: در این میان خبرگزاری ایرنا همواره با سرعت، دقت و صحت بالا در اطلاع رسانی و انتشار اخبار توانسته به خوبی به رسالت خود جامه عمل بپوشاند.

وی بیان کرد: هدف ما این است که دسترسی مردم به حوزه خدمات دارویی تسریع و تسهیل شده و صدای جامعه داروسازان شنیده شود.

رییس انجمن داروسازان خراسان‌رضوی: رسانه در رفع مشکلات حوزه دارو نقش‌آفرین است

سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) ، به عنوان خبرگزاری رسمی کشور، نخستین نهاد حرفه‌ای گردآوری و انتشار خبر و عکس و تولید محصولات رسانه ای – خبری در تاریخ ایران است.

بنیان ایرنا در سال ۱۳۱۳ خورشیدی و با تأسیس «آژانس پارس» در چهارچوب سازمانی وزارت امور خارجه، با هدف گردآوری، ترجمه و انتشار اخبار ایران و جهان گذارده شد که نزدیک به چهار دهه بعد، وزارتخانه‌ای با عنوان اطلاع‌رسانی فعالیت خود را در دولت وقت آغاز کرد و بدین ترتیب در سال ۱۳۴۲، آژانس پارس به «خبرگزاری پارس» با نام اختصاری پانا (PANA) تغییر نام داد.

پیش از این، آژانس پارس برای مدتی به طور مشترک با رادیو فعالیت می کرد و تهیه‌کنندگی اخبار این رسانه را بر عهده داشت. پایه‌گذاری وزارتخانه «اطلاعات و جهانگردی» در سال ۱۳۵۳ سبب شد تا خبرگزاری پارس نیز از نظر تشکیلاتی دگرگونی‌هایی را تجربه کند و در این تغییرات، خبرگزاری پارس از اداره کل خبرگزاری به سازمان خبرگزاری تبدیل و به عنوان یک شرکت سهامی دولتی شناسایی شد و به تصویب نمایندگان مجلس شورای ملی رسید.

سه سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی یعنی در دی ماه ۱۳۶۰، با تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خبرگزاری پارس به خبرگزاری جمهوری اسلامی با نام اختصاری ایرنا (IRNA) تغییر نام داد و فصل تازه‌ای در فعالیت‌های این رسانه گشوده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha