پارک علم و فناوری خراسان رضوی ۶۲۰ شرکت فعال دارد

مشهد- ایرنا- رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: این پارک از برترین پارک های علم و فناوری کشور به شمار می رود و از سال ۱۴۰۰‌ تاکنون تعداد شرکتهای این مجموعه به ۲ برابر رسیده است و اکنون ۶۲۰ شرکت در این مجموعه فعال است.

علی اسماعیلی روز شنبه در نشستی خبری در مشهد افزود:صادرات فناوری سال گذشته خراسان رضوی به ۱۰ میلیون دلار رسید و با توجه به ظرفیت های موجود در پارک، برنامه ریزی شده است تا امسال این رقم به ۱۰۰ میلیون دلار برسد.

وی ادامه داد:از جمله برنامه های این پارک، رصد نیازهای کشور است تا بتواند در رفع نیازهای کشور موثر باشد و شاهد هستیم که روزانه محصولات مختلفی در حال تولید در این پارک است.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: این پارک به عنوان مرکز انرژی کشور در حوزه های مختلف نفت، گاز و پتروشیمی به شمار می‌آید که از توانمندی های این مجموعه است البته مردم با برخی از محصولات این پارک در حوزه های پزشکی به خصوص در ایام کرونا نظیر تامین و ساخت سی. تی. اسکن و ونتیلاتور آشنا هستند.

اسماعیلی افزود:هم اکنون این پارک بعد از ۲۲ سال فعالیت، همچون جوان پر افتخاری است که توانسته است در رده های برتر کشوری قرار گیرد به عنوان نمونه این پارک بعد از پارک اصفهان بیشترین تعداد شرکت را دارد و یا از نظر حجم نیروی مستقر با ۹ هزارو ۵۰۰ نفر رتبه نخست در کشور را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: سعی کردیم تا بتوانیم عدالت در حوزه فناوری را در پارک علم و فناوری خراسان رضوی رعایت کنیم و از این منظر در کشور اول هستیم همچنین در این مدت توانستیم ۱۵ مرکز رشد را در سطح استان خراسان رضوی ایجاد کنیم که این نشان دهنده بلوغ این پارک است.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: در حال مذاکره برای استفاده از ظرفیت های مردمی و جامعه نخبگانی هستیم و در این خصوص از توان بخش خصوصی نیز بهره می بریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha