بصیرت افزایی با تمسک به قرآن و نهج البلاغه اولویت مجموعه انتظامی است

شیراز-ایرنا- جانشین معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: بر اساس تدابیر فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، بصیرت افزایی با تمسک به قرآن و نهج البلاغه در اولویت برنامه های انتظامی در سال جاری قرار دارد.

به گزارش ایرنا، سردار محمد شرفی شنبه در مراسم افتتاحیه نخستین دوره طرح حفظ یک ساله قرآن کریم ویژه کارکنان انتظامی جمهوری اسلامی ایران که با حضور مسئولان کشوری و استانی و به صورت برخط و همزمان با سراسر کشور در شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) برگزار شد، افزود: تمسک به قرآن کریم می تواند کارکنان انتظامی را در برابر جاذبه های دنیایی و آسیب های مختلف، حفظ کند.

شرفی با اشاره به اینکه به همین دلیل مجموعه عقیدتی سیاسی در کنار مجموعه انتظامی قرار گرفته است، گفت: اصلی ترین فلسفه وجودی سازمان عقیدتی سیاسی این است که جهت گیری راه درست را به کارکنان انتظامی نشان دهد تا راه را اشتباه نروند.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا گفت: در حال حاضر انس با قرآن کریم و همنشینی با آن در مجموعه انتظامی کشور بسیار چشمگیر است.

شرفی افزود: تمسک به قرآن کریم به عنوان یک تکلیف سازمانی و در اولویت اقدامات مجموعه انتظامی کشور است که با همت والای سازمان عقیدتی سیاسی مجموعه انتظامی بر آنیم تا اهداف مورد نظر در این زمینه تحقق یابد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا نیز گفت: قرآن با انقلاب اسلامی ایران زنده و احیا شد، هر چند که تا نقطه مطلوب فاصله بسیار زیادی داریم.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا ادیانی افزود: وقتی مردم ببینند کارکنان انتظامی قاری و حافظ قرآن هستند، نگاه به این مجموعه عوض خواهد شد و بسیار متدینانه خواهد بود.

ادیانی بیان کرد: اگر می خواهیم نیروهای مسلح با معرفت و مکتبی داشته باشیم، اگر می خواهیم مجموعه انتظامی کارآمدی داشته باشیم و خطا در آن به صفر و یا نزدیک به صفر برسد، باید مجموعه انتظامی قرآنی باشد.

وی با بیان اینکه دشمنان ما، قدرت ما را فهمیدند و دانستند که قدرت ما به اتکای قرآن کریم است، گفت: ۸ سال در برابر دنیا ایستادیم و قدرتمندانه می گوییم که روزگار "بزن در رو" تمام شده است.

در این مراسم، با اهدا لوح تقدیر از خانواده های معظم شهدا و فرماندهان و مدیران برتر قرآنی تجلیل و قدردانی و ۸۰ نفر از کارکنان انتظامی کشور جهت حفظ قرآن کریم به صورت شبانه روزی و طی یک سال، به مجموعه "دارالتحفیظ" شهرستان "استهبان" اعزام شدند.

سردار رهام بخش حبیبی، فرمانده انتظامی استان فارس در این آیین گفت: قرآن کلامی است که خداوند از ابتدای خلقت، آن را به انسان هدیه داد .

وی افزود: امروز می بینیم که رهبر معظم انقلاب با توکل بر خدا و تمسک به قرآن کریم، معادلات دشمنان تا دندان مسلح انقلاب اسلامی ایران را بر هم می زنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز در این آیین گفت: اولین فایده قرآن خودسازی است و انسان ها برای اینکه سالم باشند، نیاز به قرآن و معنویت دارند.

بصیرت افزایی با تمسک به قرآن و نهج البلاغه اولویت مجموعه انتظامی است

آیت الله لطف الله دژکام افزود: اولین فایده قرآن خودسازی است و انسان ها برای اینکه سالم باشند، نیاز به قرآن و معنویت دارند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: اگر می خواهیم معنویت به واسطه قرآن داشته باشیم و آن را افزایش دهیم، باید ایمان داشته باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha