۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۴۳
کد خبر: 85564168
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همکاری اسلام‌آباد و پکن درباره اصلاحات بخش انرژی پاکستان

تهران- ایرنا- مقامات بلندپایه پاکستان از جمله «محمد اورنگ زیب» سناتور و وزیر دارایی و درآمد و سردار عیوض احمدخان وزیر برق این کشور در دیدار با «شی یوان‌چیانگ» معاون سرپرست سفارت چین در اسلام‌آباد درباره اصلاحات در بخش انرژی پاکستان گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایرنا از تارنمای پاکستانی دیلی تایمز، بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی وزارت دارایی پاکستان، محمد اورنگ زیب در دیدار با شی یوان‌چیانگ و هیات چینی با تاکید بر روابط دوجانبه قوی بین پکن و اسلام‌آباد، تعهدات بازپرداخت بدهی پاکستان از چین، عربستان سعودی و امارات را تضمین کرد و به تحولات مثبت اخیر در چشم‌انداز اقتصادی پاکستان از جمله افزایش ذخایر ارزی، کاهش تورم و افزایش مالیات‌ستانی اشاره کرد.

وی در این نشست، اصلاحات مهم دولت پاکستان در بخش انرژی، شرکت‌های دولتی و تلاش‌های مستمر این کشور برای خصوصی‌سازی را تشریح کرد و با تاکید بر رشد مبتنی بر صادرات، بر تعهد پاکستان برای جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی تاکید کرد.

چین و پاکستان که مرز مشترک با یکدیگر دارند، متحدان دیرینه‌ای هستند و چین با پرداخت وام، به پاکستان برای رفع نیاز مالی خارجی این کشور کمک کرده است.

براساس بیانیه منتشر شده، شی یوان چیانگ سرپرست سفارت چین در اسلام‌آباد نیز در دیدار با 2 وزیر پاکستانی با تاکید مجدد بر تعهد دولت چین بر حمایت از توسعه اقتصادی پایدار پاکستان گفت: سفارت چین در حال همکاری با بخش‌های مختلف در هر دو کشور برای هماهنگی در اجرای تفاهمات به‌دست‌آمده در طول سفر شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان به چین است.

اورنگ زیب ماه گذشته در یک نشست خبری اعلام کرد که پاکستان مذاکراتی را برای بازپرداخت بدهی بخش برق خود به چین آغاز کرده است.

وی افزود که پاکستان به‌ طور ویژه به بررسی مجدد اعتبارات چینی در بخش برق خواهد پرداخت و اسلام‌آباد به دنبال تعیین یک مشاور محلی برای این منظور در چین است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha