پاریس توکیو نبود؛ تالاخادزه طلا گرفت، داودی چهارم شد

پاریس- ایرنا- ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری با ثبت مجموع ۴۴۷ کیلوگرم در رده چهارم این وزن در بازی‌های المپیک پاریس قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، پیکارهای وزنه‌برداری سی و سومین دوره بازی‌های المپیک با رقابت‌های دسته فوق سنگین این رشته به پایان رسید. در این دسته علی داودی نماینده ایران بود که رقابت سختی را با عنوان‌داران جهان و المپیک داشت.

در دسته به اضافه ۱۰۲ کیلوگرم لاشا تالاخادزه گرجستانی قهرمان جهان و المپیک، گورمیناسیان بحرینی نایب قهرمان جهان و دارنده مدال نقره المپیک و لالایا امنستانی قهرمان اروپا از مدعیان اصلی رسیدن به سکو بودند. مان اسعد سوریه‌ای و دارنده مدال برنز المپیک توکیو از دیگر نفراتی بود که برای رسیدن به سکوی المپیک تلاش کرد.

عملکرد داودی در حرکت یکضرب

علی داودی در ابتدا در مهار وزنه ۲۰۰ کیلوگرمی ناموفق بود. سجاد انوشیروانی و نواب نصیرشلال برای انتخاب دوم داودی درخواست وزنه ۲۰۱ کیلوگرمی را دادند که نایب قهرمان المپیک در مهار آن مشکلی نداشت.

تلاش سوم داودی برای مهار وزنه ۲۰۵ کیلوگرمی موفقیت‌آمیز بود و وی با قرار گرفتن در جایگاه چهارم حرکت یکضرب به کار خود پایان داد. داودی با مهار ۲۰۵ کیلوگرم بهترین رکورد فردی خود را در یکضرب ثبت کرد.

در حرکت یکضرب دسته فوق سنگین گورمیناسیان با ۲۱۶ کیلوگرم اول شد، لاشا تالاخادزه با ۲۱۵ کیلوگرم دوم و لالایان ارمنی نیز با ۲۱۵ کیلوگرم در جایگاه سوم ایستاد.

عملکرد داودی در دوضرب

علی داودی که در حرکت یکضرب با مهار ۲۰۵ کیلوگرم در جایگاه چهارم قرار گرفته بود در حرکت دوضرب نیز عملکرد مناسبی نداشت. داودی برای قرار گرفتن در جدول رقابت‌ها ابتدا وزنه ۲۴۲ کیلوگرمی را مهار کرد. کادر فنی در حرکت دوم برای جبران ۱۰ کیلوگرم اختلاف وزنه حرکت یکضرب داودی درخواست وزنه ۲۵۷ کیلوگرمی را دادند که وی در مهار آن ناموفق بود. تلاش سوم داودی برای مهار این وزنه هم ناموفق بود. وی در نهایت با مجموع ۴۴۷ کیلوگرم به عنوان چهارم رسید

در حرکت دوضرب لاشا تالاخادزه موفق به مهار ۲۵۵ کیلوگرم شد و با مجموع ۴۷۰ کیلوگرم به مدال طلا رسید و لالایان نیز با ۴۶۷ کیلوگرم دوم شد. مدال برنز دسته فوق سنگین نیز به گورمیناسیان ارمنی رسید. گورمیناسیان ۴۶۱ کیلوگرم را در مجموع به نام خود ثبت کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha