۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۲۲
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85564254
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

شکارچی متخلف در کامیاران با رصد فضای مجازی دستگیر شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: شکارچی غیرمجازی که اقدام به انتشار تصاویر شکار حیوانات در فضای مجازی کرده بود با همکاری یگان حفاظت محیط زیست، همیاران محیط زیست و دستگاه قضایی دستگیر شد.

اقبال حمیدی شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : این شکارچی که اقدام به شکار خرگوش کرده و عکس‌هایی از اقدام مجرمانه خود در فضای مجازی منتشر کرده بود با هوشیاری مأموران یگان حفاظت محیط زیست کامیاران به سرعت شناسایی و به دستگاه قضا معرفی شد.

وی بیان کرد: مطابق مواد قانونی شکار صید، ارتکاب به عمل فوق جرم بوده و از سوی مرجع قضایی قابل پیگیری است، بنابراین پرونده این متخلف برای رسیدگی قضایی به دادگاه ارجاع شد.

حمیدی بیان کرد: با تعامل و همکاری نزدیکی که با نیروی انتظامی و پلیس فتا و محیط زیست در استان برقرار شده است، هرگونه حیوان آزاری یا شکار جانوران وحشی که تصاویر آنها در فضای مجازی منتشر شود را رصد کرده و متخلفان دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده خواهند شد و اغماضی در برخورد با شکارچیان متخلف وجود نخواهد داشت.

شکارچی متخلف در کامیاران با رصد فضای مجازی دستگیر شد

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و ۲ اثر طبیعی ملی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha