۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۸
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85564478
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۵۱ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن گرمه خراسان‌شمالی الحاق شد

بجنورد-ایرنا- فرماندار گرمه در خراسان شمالی گفت:  ۱۵۱ هکتار زمین در چند سال اخیر برای اجرای مسکن دولتی به محدوده شهرهای شهرستان افزوده شد.

عبدالحسین قاضوی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: الحاق زمین شامل تامین ۷۴ هکتار در گرمه، ۶۰ هکتار در ایور و ۱۷ هکتار در شهر درق است.

وی درباره اقدامات انجام شده در زمینه مقاوم سازی مسکن روستایی شهرستان گفت: مقاوم سازی مسکن روستایی شهرستان ۲۰ درصد از میانگین استانی بالاتر است.

سکونت ۸۱ درصد از روستاییان در منازل مقاوم

فرماندار گرمه تصریح کرد: ۸۱ درصد از روستاییان در این شهرستان در منازل مقاوم سکونت دارند که این رقم در استان ۶۱ درصد است.

وی اظهار کرد: یکهزار و ۵۴۲ واحد مسکونی روستایی در این شهرستان وجود دارد که یکهزار و ۳۴۹ واحد از این تعداد مقاوم سازی شده است.

وی افزود: سهم امسال، مقاوم سازی ۲۲۴ واحد روستایی در این شهرستان است که تاکنون ۲۲۴ فقره تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده و ۱۰۸ فقره از این پرونده ها منجر به عقد قرارداد با بانک ها شده است.

گلایه های کسبه بولوار امام رضا(ع)

فرماندار گرمه گفت: کسبه بولوار امام رضا(ع) در این شهر از بلاتکیلفی در ساخت و ساز و دریافت پروانه کسب گلایه مند بوده و خواستار رسیدگی به این موضوع هستند.

وی افزود: بولوار امام رضا(ع) در بازنگری و مطالعات طرح تفصیلی شهر گرمه، خارج از محدوده شهری قرار گرفت و بر این اساس ساخت و ساز برای کسبه مستقر در این بولوار از سال ۱۳۹۴ بلاتکلیف مانده است.

وی خاطرنشان کرد: شمار زیادی از کسبه برای ساخت و ساز و دریافت مجوزهای لازم در این مسیر اقدام کرده اند اما ادامه کار آنان از چند سال گذشته با مشکل روبه رو شده است، ما پیگیر هستیم تا این نقطه از شهر بار دیگر در محدوده شهری قرار گیرد.

فرماندار گرمه گفت: یکی دیگر از مشکلات در بازنگری طرح تفصیلی شهر گرمه، کاهش وسعت شهر است به طوری که در سال ۱۳۹۴ گستره شهر با کاهش دو سومی، از یکهزار هکتار به ۲۸۳ هکتار رسید.

وی افزود: کاهش وسعت شهر، تاثیر چشمگیر در کاهش زمین های قابل واگذاری برای ساخت و ساز و نیز افزایش قیمت زمین دارد.

به گزارش ایرنا، شهرستان گرمه با جمعیت ۳۰ هزار نفر در ۱۵۰ کیلومتری جنوب بجنورد و در مسیر اصلی خراسان شمالی به استان های مرکزی و جنوبی کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha