مدارس غیرانتفاعی حق دریافت شهریه خارج از تعرفه مصوب ندارند

تبریز- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی با اشاره به نظارت بازرسان این اداره کل به شهریه مدارس غیردولتی، گفت: مدارس غیرانتفاعی حق دریافت شهریه غیرمجاز و خارج از تعرفه مصوب ندارد.

«صمد حضرتی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اگر والدین دانش آموزان با چنین موردی مواجه شدند و از آنها شهریه غیر مجاز اخذ شد، می توانند از طریق سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی یا مراجعه به این اداره کل، شکایت خود را مطرح کنند تا بازرسان به این موضوع رسیدگی کنند.

وی اظهار کرد: اگر در بازرسی یا در اجرای گشت های مشترک از مدارس غیرانتفاعی، این مدارس از والدین دانش آموزان شهریه مازاد یا مبلغ اضافه از تعرفه مصوب گرفته باشند با هماهنگی آموزش و پرورش برای آنها پرونده تعزیراتی تشکیل می شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: به پرونده چنین تخلفاتی در کمیسیون مربوطه در آموزش و پرورش رسیدگی می شود که اگر جلسه کمیسیون منجر به صدور رای شد، این رای اجرا می شود.

حضرتی، ادامه داد: در صورت تعلل کمیسیون برای رسیدگی به این تخلفات یا عدم صدور رای در این خصوص، تعزیرات حکومتی با هماهنگی آموزش و پرورش به این موضوع ورود و حکم مقتضی را صادر می کند.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه ورود به شهریه مدارس غیرانتفاعی بر عهده آموزش و پرورش است، یادآور شد: با توجه به هماهنگی های انجام شده و برگزاری جلسات مشترک با اداره کل آموزش و پرورش استان، مقرر شد که این اداره کل وظیفه خود را در این خصوص به موقع انجام دهد در غیر این صورت ترک فعل محسوب شده و تعزیرات حکومتی آن را به دادستانی معرفی خواهد کرد.

گشت های مشترک بازرسی بر عرضه پوشاک و نوشت افزار دانش آموزان در بازار نظارت می‌کنند

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ورود تعزیرات حکومتی به این موضوع در جهت حفظ آرامش و آسایش مردم و والدین دانش آموزان است، گفت: در آستانه بازگشایی مدارس و عرضه و توزیع پوشاک و نوشت افزار دانش آموزان، بازرسان این اداره کل بر کیمت و کیفیت این اقلام در بازار نظارت می کنند.

حضرتی، با بیان اینکه در خصوص کمیت و وجود اقلام مورد نیاز دانش آموزان در بازار مشکلی وجود ندارد، افزود: گشت های مشترک بازرسی با حضور در بازار تلاش می کنند مانع از بروز تخلف در این زمینه شوند.

وی اظهار کرد: گشت های مشترک در صورت مشاهده موارد تخلف، اقدام به تشکیل پرونده تعزیراتی خواهند کرد و تلاش می شود برای تاثیرگذاری در بازار و جامعه، در محل وقوع تخلف نسبت به صدور رای و اجرای حکم اقدام شود.

تعزیرات حکومتی با تخلفات سرویس دانش آموزان برخورد می‌کند

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: در رابطه با سرویس مدارس نیز سامانه ای فعال است و والدین دانش آموزان می توانند با مراجعه به این سامانه برای سرویس دانش آموزان ثبت نام کنند.

حضرتی با اشاره به اینکه تلاش می شود که والدین دغدغه ای در خصوص سرویس دانش آموزان نداشته و به سرویس مورد نیاز دسترسی داشته باشند، ادامه داد: تعزیرات حکومتی به موارد اخلاقی، رفتاری و قیمت سرویس مدارس ورود کرده و تلاش می کند جلوی تخلفات در این زمینه را بگیرد و در صورت گزارش تخلف برای آنها پرونده تعزیراتی تشکیل دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha