معلمان مدارس استثنایی مازندران مهارت‌های چندگانه آموزشی را فرا گرفتند

ساری - ایرنا - رییس اداره آموزش و پرورش مازندران از برگزاری دوره مهارت آموزی مربیان آموزش معلولان و باز آموزی آموزگاران استثنایی بدو استخدام استان های مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی و اردبیل در اردوگاه میرزا کوچک خان شهرستان رامسر خبرداد و گفت که در این دوره، ۱۲۶ نفر از معلمان و مربیان، مهارت های چندگانه آموزشی فرا گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدسروش ساداتی جمالی روز یکشنبه در آیین افتتاح برگزاری دوره مهارت آموزی مربیان آموزش معلولان و باز آموزی آموزگاران استثنایی بدو استخدام استان های مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی و اردبیل که به میزبانی مازندران در اردوگاه میرزا کوچک خان رامسر برگزار شد، در سخنانی افزود: کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی و تربیتی، اصلاح نظام‌ حکمرانی و عدالت تربیتی سه حوزه مهم در آموزش و پرورش است و یکی از مهم ترین مولفه های این بخش، ارتقای صلاحیت حرفه ای معلمان در راستای کیفیت بخشی فرایند یاددهی و یادگیری است.

وی اظهار داشت: در ارتباط با کیفیت بخشی که تمرکز بر ظرفیت نیروی انسانی نظام آموزش و پرورش یعنی معلمان است، صرف تربیت معلمان در دانشگاه فرهنگیان کفایت نمی کند بلکه برای ایجاد جریان پویا و فعال در امر یادگیری، بهسازی نیروی انسانی در جریان فعالیت و خدمت نیز همیشه مورد توجه مسئولان سازمان آموزش و پرورش بوده است.

وی با بیان اینکه تحول بنیادین مد نظر سند تحول باید از محیط مدرسه آغاز شود، خاطرنشان کرد: رکن اساسی مدارس که معلمان و مدیران هستند در تیر رس این تحولات قرار دارند.

معلمان مدارس استثنایی مازندران مهارت‌های چندگانه آموزشی را فرا گرفتند

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران تصریح کرد: معلم اساسی ترین و تاثیرگذارترین عنصر در کیفیت بخشی به آموزش و تعلیم و تربیت است و این برنامه در جهت ارتقای صلاحیت‌های حرفه ای و شایستگی‌های معلمان، اثر بخشی بسیاری خواهد داشت.

ساداتی جمالی با اشاره به اینکه پژوهشگری مقدمه معلمی است، اظهار کرد: اگر معلم پژوهشگر نباشد، نمی تواند معلم باشد و این همان نکته ای است که در سال های قبل در نظام آموزشی ما، شاید از آن غفلت شده است.

وی گفت: به طور حتم برنامه ریزی طرح و برنامه های هدفمندی مانند دوره های باز آموزی معلمان بدو استخدام، راه را برای توسعه نگاه پژوهش محوری و خود ارتقایی معلمان هموار می کند.

در این دوره آموزشی، سرفصل های تعیین شده از طرف سازمان استثنایی کشور برای ارتقای صلاحیت حرفه ای مخاطبان با عناوین روش ها و راهبردهای آموزش و توانبخشی دانش آموزان با نیاز های ویژه، آموزش و طراحی واحد یادگیری دروس مختلف از جمله فارسی و ریاضی و ارزیابی و مداخلات توان بخشی است که مدرسان در طول دوره در ۳۲ ساعت، ملزم به تدریس آن بودند.

در این دوره آموزشی، ۱۲۶ نیروی آموزشی جدید الورود متشکل از ۷۱ نفر آموزگار، ۳۷ نیروی گفتار درمان و ۱۸ نیروی کار درمان از چهار استان اردبیل، آذربایجان شرقی، گیلان و مازندران حضور داشتند.

شمار دانش‌آموران استثنایی در حال تحصیل در مازندران ۲ هزار و ۶۸۴ نفر است که علاوه بر این تعداد، ۸۰۰ دانش آموز تلفیقی فراگیر و ۹ هزار دانش آموز مرزی در ۵۵ باب مدرسه دولتی و ۲۴ مرکز مشکلات ویژه یادگیری دولتی مشغول تحصیل هستند و بقیه نیز در سطح مدارس عادی تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha