صنایع نفتی حق مسئولیت‌های اجتماعی ناچیزی به بوشهری ها پرداخت می‌کنند

بوشهر- ایرنا- رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: پرداخت حق مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و شرکت‌های حوزه وزارت نفت به استان ناچیز است.

«علی احمدی‌زاده» روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: این اعتبارات اندک جوابگوی حل مشکلات استان بوشهر در برون رفت از محرومیت در زمینه‌های مختلف نیست.

وی افزود: این در حالی است که استان بوشهر میزبان نفت بوده و متاثر از آلودگی های صنعتی منطقه زمینه به خطر افتادن سلامتی مردم نیز فراهم شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر تصریح کرد: مردم استان از صنایع نفتی انتظار دارند که در زمینه های مختلف آموزشی، بهداشتی و زیرساختی اقدام به اجرای طرح های زیرساختی برای خروج مناطق محروم استان کنند.

احمدی‌زاده با اشاره به کارکرد جهاد دانشگاهی به‌عنوان نهاد انقلابی و پیشران در علم و فناوری گفت: اگر چه شروع کارکرد جهاد دانشگاهی در استان بوشهر از سال ۱۳۹۶ بوده اما اقدامات ویژه ای در بخش های مختلف و به خصوص طرح‌های دریامحور و اقتصاد دریایی داشته است.

بیشتر بخوانید

جهاد دانشگاهی توان تامین نیاز مجموعه صنایع را در استان بوشهر دارد

مجتمع آموزشی پزشکی جهاد دانشگاهی استان بوشهر افتتاح شد

مجتمع آبزیان دریایی جهاد دانشگاهی بوشهر معطل تامین اعتبار است

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های این نهاد علمی در حوزه پژوهش و فناوری است که راه‌اندازی مرکز سلول‌های بنیادی در استان این گونه است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر عنوان کرد: تاکنون چهار هزار نمونه از سلول‌های بنیادی برای درمان بیماری‌های سخت از جمله سرطان‌ها ذخیره‌سازی شده است.

وی ادامه داد: مراکز درمان ناباروری و آزمایشگاه ژنتیک در این استان نیز توسط جهاد دانشگاهی راه اندازی شده که نیاز مردم برای سیر درمان را آسان تر کرده است.

احمدی زاده، پرورش ماهی در قفس، آموزش‌های مهارتی صنایع وزارت نفت و تولید بچه ماهی پرورشی را از دیگر اقدامات جهاد دانشگاهی استان بوشهر عنوان کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha