۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۱۲
کد خبر: 85564835
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کشف چوب آلات جنگلی در منطقه بالادست شیخ موسی بابل

۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۱۲
کد خبر: 85564835
کشف چوب آلات جنگلی در منطقه بالادست شیخ موسی بابل

ساری- ایرنا- یک دستگاه وسیله نقلیه سبک باری که راننده آن اقدام به قطع و حمل چوب آلات جنگلی کرده بود، توسط سرجنگلبان و نیروهای حفاظت منابع طبیعی واحد شیخ موسی بابل کشف و ضبط شد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری روز یکشنبه اعلام کرد که بر اساس وظیفه ذاتی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی یک دستگاه وسیله نقلیه سبک باری که مبادرت به حمل چوب جنگلی می‌کرد و از قاچاقچیان حرفه‌ای بوده که برای چندمین بار اقدام به قطع درختان جنگلی کرده بود بعد از کمین چند ساعتی توسط سرجنگلبان و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی واحد شیخ موسی کشف و ضبط شد.

وسیله نقلیه به پارکینگ انتقال ومتهم جهت تشکیل پرونده به مقامات قضایی معرفی شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

کشف چوب آلات جنگلی در منطقه بالادست شیخ موسی بابل

استان مازندران حدود ۲ میلیون و چهار هزار هکتار مساحت دارد که از این مقدار حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن عرصه های طبیعی شامل جنگل و مرتع است.

برای حفاظت و مدیریت عرصه های طبیعی مازندران ۲ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در ساری و نوشهر فعالیت دارند که منطقه ساری حدود ۷۱ درصد و نوشهر حدود ۲۹ درصد این عرصه ها را مدیریت می کند. در مجموع حدود ۵۴ درصد از عرصه های جنگلی شمال کشور را در اختیار دارد و همچنین نیمی از جنگل های هیرکانی ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو در جغرافیای مازندران واقع است.

مازندران حدود ۴۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که در آنها سالانه بیش از هفت میلیون تن محصول تولید می شود. این استان در تولید ۱۵ نوع از محصولات کشاورزی و باغی هم رتبه اول تا سوم کشور را دارد، ظرفیت این شرایط در حالی است که تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی و باغی در مازندران همچنان از چالش‌های مهم این استان محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha