معاون پزشکی قانونی: ایران جزو برترهای جهان در تولید کیت ژنتیک است

سمنان - ایرنا - معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران در زمره تولیدکننده‌های برتر جهان در حوزه کیت ژنتیک محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود قادی پاشا روز یکشنبه در آیین تکریم و معرفی مدیرکل پزشکی قانونی سمنان در سالن شهدای هفتم تیر دادگستری کل این استان افزود: سازمان پزشکی قانونی در زمینه‌های مختلف از جمله تولید کیت ژنتیک خودکفا است.

به گزارش ایرنا، در وقوع بحران‌ها و حوادث غیرمترقبه، نظرات کارشناسی آزمایشگاه ژنتیک پزشکی قانونی در تعیین هویت و شناسایی قربانیان، فصل الخطاب است.

در آزمایشگاه‌های ژنتیک پزشکی قانونی سالانه ۱۵ تا ۲۰ هزار پرونده ژنتیکی به دست‌می‌آید و این پرونده‌ها، نمونه‌هایی از صحنه جرم، بقایای انسانی حوادث دسته جمعی، موضوع اتباع بیگانه و مهاجران را دربرمی‌گیرد.

ایران جزء کشورهایی است که از لحاظ بهره گیری از نیروهای متخصصی بومی، اجرای فرایند و طراحی نرم افزار لازم و پیاده‌سازی آن همچنین تهیه و تولید کیت‌های مورد نیاز که توسط مرکز تحقیقات پزشکی قانونی انجام شده، مستقل بوده و به هیچ کشوری وابستگی ندارد.

آزمایشگاه‌های ژنتیک از سال ۱۳۷۴ در سازمان پزشکی قانونی ایران ایجاد شد و از سال ۱۳۸۶ این آزمایشگاه‌ها به دستگاه‌های پیشرفته ژنتیک آنالایزر مجهز شد و اکنون این سازمان گسترده‌ترین شبکه آزمایشگاهی کشور در حوزه ژنتیک را در اختیار دارد.

معاون پزشکی قانونی: ایران جزو برترهای جهان در تولید کیت ژنتیک است

دستگاه قضا مجری عدالت است

رییس کل دادگستری سمنان هم در این آیین گفت: سازمان پزشکی قانونی با ارایه مشاوره‌های تخصصی و کارشناسی در پرونده‌های قضایی، با جان، سلامت و آبروی اصحاب پرونده‌ها سروکار دارد و در نتیجه صحت عملکرد می‌تواند در اجرای عدالت موثر باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق اکبری تصریح کرد: هرچه سازمان پزشکی قانونی از نظر علمی به‌روزتر و به دستگاه‌های فنی روز مجهز باشد مسیر اجرای عدالت در پرونده‌های ارجاعی به این سازمان از سرعت، دقت و صحت بیشتری برخوردار خواهد بود و در نهایت، از وقوع اطاله دادرسی نیز جلوگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در آیینی با حضور معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی، رییس کل دادگستری سمنان و برخی از مسوولان کشوری و استانی سازمان پزشکی قانونی و جمعی از معاونان دادگستری این استان و مسئولان اجرایی و نظامی مرکز استان، آیین تکریم و معرفی مدیرکل سازمان پزشکی قانونی استان سمنان در سالن شهدای هفتم تیر دادگستری کل استان برگزار و از زحمات ۹ ماهه جعفر منتظری قدردانی و سیروس حسنی به عنوان سرپرست جدید سازمان پزشکی قانونی سمنان معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha