جمع‌آوری و درمان معتادان متجاهر ۶۰ درصد افزایش داشته‌است 

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: در دولت سیزدهم جمع‌آوری و درمان معتادان متجاهر ۶۰ درصد افزایش داشته است که اقدامی ارزشمند محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد عباسی روز یکشنبه در پایان جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران و در تشریح مصوبات جلسه امروز شورای اجتماعی کشور گفت: این جلسه که با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و سایر اعضا تشکیل شد، آخرین جلسه شورا در دولت سیزدهم قلمداد می‌شود.

وی افزود: جلسات این شورا ظرف سه سال گذشته در تمام ماه‌ها برگزار شد و موضوعات مختلف در حوزه آسیب‌های اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی تهیه برنامه جامع در حوزه‌های اجتماعی را یکی از تکالیف اساسی سازمان امور اجتماعی کشور و مورد تاکید رهبر انقلاب اسلامی به این سازمان دانست و گفت: این برنامه جامع براساس سنجش و پایش‌های دقیق تهیه و نتیجه آن امروز به اعضای شورای اجتماعی کشور اعلام شد.

عباسی افزود: در جلسه امروز نظرات کارگروه‌های مختلف و اقدامات دستگاه‌های مرتبط در حوزه آسیب‌های اجتماعی بر اساس تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با وزارت کشور در این جلسه بررسی و نتایج آن به اعضا اطلاع‌رسانی شد.

وی برنامه جامع کنترل آسیب های اجتماعی را دیگر تکلیف این سازمان برشمرد و گفت: در این برنامه بر موضوع استفاده از ظرفیت‌ها و تشکل‌های مردمی تاکید شده است به طوری که اکنون ۱۸ هزار تشکل مردمی آمادگی خود را برای مشارکت در برنامه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی و همکاری در این حوزه اعلام کرده‌اند.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور به ارایه گزارش یکی از تشکل‌های مردمی در جلسه امروز شورای اجتماعی کشور اشاره کرد که بر اساس آن یک تشکل مردمی با مشارکت ۷۰ هزار نفر در خراسان رضوی برای کاهش آسیب های اجتماعی اقدامات منسجمی برنامه ریزی کرده است.

عباسی افزود: این تشکل در حقیقت تحت عنوان مصونیت‌سازی فکری با توسل به امام رضا (ع) در خراسان رضوی اقدامات ارزشمندی را انجام داده که گزارش عملکرد آن در این جلسه ارائه شد و امیدواریم این کار خوب به صورت الگو در کشور مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به پایش عملکرد دستگاههای مرتبط با حوزه امور اجتماعی کشور و گردآوری آن در قالب یک کتابچه اظهار داشت: در جلسه امروز سنجش‌های انجام شده برای هر یک از دستگاهها به اطلاع اعضای شورای اجتماعی کشور رسید.

اقدامات انجام شده در کاهش آسیب های اجتماعی ادامه یابد

احمد وحیدی وزیر کشور نیز در پایان این نشست به خبرنگاران گفت: در این جلسه اعضای شورا گزارش‌هایی در خصوص برنامه‌ریزی‌های انجام شده، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، تقسیم کار بین نهاد و دستگاه ارایه و ارزیابی دستگاه‌ها در زمینه اقدامات انجام شده نیز مطرح شد.

وی با یادآوری اینکه در دولت شهید رئیسی در حوزه آسیب‌های اجتماعی یک تقسیم کار بین دستگاههای دولتی و تشکل های مردمی صورت گرفته بود که گزارش آن در نشست امروز ارایه شد، افزود: در دولت سیزدهم گام های بزرگی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی برداشته شده است که باید ادامه یابد.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و تاکید رئیس جمهور شهید بود.

وی افزود: گزارش عملکرد سه سال دولت سیزدهم در حوزه آسیب های اجتماعی نشان می دهد که اقدامات ارزشمندی در بخش‌های دولتی و مردمی انجام شده و کارهای خوبی پایه‌ریزی شده است.

وحیدی با بیان اینکه اکنون زیرساخت های لازم برای گام های موثر در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی فراهم شده است، ادامه داد: خوشبختانه امروز گروه‌های مردمی خوبی در حوزه آسیب‌های اجتماعی پای کار آمدند که اقدامات آنها باید با قدرت ادامه پیدا کند.

وزیر کشور تاکید کرد: در جلسه امروز گزارش یکی از نهادهای مردمی نیز ارائه شد که مورد توجه اعضا قرار گرفت. در بخش دیگری از جلسه نیز از همه دستگاه‌های مرتبط برای حضور فعال در شورای اجتماعی کشور قدردانی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha