استاندار هرمزگان: طراحی و مطالعات شهرک صنعتی دریایی درحال انجام است

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان، حمایت از سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی استان را تعهد دانست و از انجام طراحی و مطالعات مقدماتی شهرک صنعتی دریایی استان خبرداد.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی روز یکشنبه به مناسبت روز ملی حمایت از صنایع کوچک در نشست با مدیر، معاونان و سرمایه‌گذاران مجموعه شهرک‌های صنعتی استان و قدردانی از تلاش های این مجموعه را قابل تقدیر برشمرد و گفت: در برنامه توسعه استان بر تکمیل زیرساخت‌ها و تعریف زنجیره‌ بروی مزیت‌های نسبی تاکید داشتیم که بخش مهمی از آن با ایجاد هفت شهرک صنعتی جدید که سه مجموعه‌ آن تا پایان سال به پایان می‌رسد و همچنین توسعه ۲ شهرک صنعتی موجود محقق شده است.

وی، نظم بخشی و جلوگیری از پراکندگی صنایع را مورد تاکید قرار داد و افزود: در ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید استان رویکرد عدالت محور منطبق بر محرومیت زدایی مدنظر بوده و مناطقی که شهرک نداشتند همچون بشاگرد، جناح(بستک) و هشت‌بندی (میناب) در برنامه قرار گرفت.

نماینده عالی دولت در هرمزگان، تامین زیرساخت‌های آب، برق و گاز برای واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های را جز اولویت‌های برنامه توسعه استان برشمرد و ادامه داد: همه شهرک‌های صنعتی ساخته شده سرمایه‌گذار دارند که علاوه بر زیرساخت‌ها در تسهیلات و کمک‌های فنی و اعتباری از سرمایه گذاران، حمایت از آن‌ها را در تعهد خود می‌دانیم.

دوستی، تمرکز بر نرم افزارها و ایجاد پلتفرم‌های را همزمان با توسعه شهرک‌های صنعتی مهم دانست و گفت: لازم است در مقوله‌ مهم بازاریابی و اتصال صنایع مادر به شهرک‌های صنعتی تلاش بیشتری داشته باشیم تا انرژی و خوراک ارزان در طول زنجیره به طور پلکانی توزیع شود و رقابت واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ شکل بگیرد.

وی ضعف استان را نداشتن شهرک صنعتی ساحلی دانست و تاکید کرد: شهرک‌های فعلی هرمزگان هیچ فرقی با استان‌های کویری ندارد و برای رفع این نقص، طراحی و مطالعات نخستین شهرک صنعتی دریایی آغاز شده تا صنایع شناورسازی و سازه‌های دریایی در آن مستقر شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha