استاندار: ۶۰ واحد صنعتی در شهرک‌های تازه تاسیس هرمزگان مستقر شد

بندرعباس - ایرنا -  استاندار هرمزگان با اشاره به احداث شهرک‌های جدید صنعتی در این استان گفت: ۶۰ واحد صنعتی در شهرک‌های جدید این استان مستقر شده‌ که برای ۴۱ واحد پروانه ساخت صادر شده است‌ و تا پایان سال نیز واحدهای صنعتی جدید مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. 

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی روز سه‌شنبه در نشست میثاق و بررسی طرح های پیشران هرمزگان در حوزه‌های کشاورزی، شیلات، صنعت و معدن و شهرک‌های صنعتی استان با اشاره به طرح های کلان اقتصادی استان در مباحث صنعتی و معدنی، بر ظرفیت ویژه هرمزگان تاکید و اظهار کرد: علاوه بر اجرای طرح های مهم صنعتی و معادن بشاگرد، در حال بررسی و مطالعه است و اگر بتوان در بشاگرد پهنه خوبی کشف کرد می‌توان آینده این شهرستان را به طور پایدار تامین کرد.

دوستی ادامه داد: در استان هرمزگان طرح‌های‌ پیشران توسعه در بخش های مختلف تعریف شده است که سبب پیشرفت متوازن استان خواهد شد.

وی بیان کرد: توسعه و پیشرفت پایدار هرمزگان در گرو اجرای این طرح ها است و تلاش می‌شود با برگزاری نشست های هماهنگی، میزان پیشرفت طرح ها نیز رصد شود.

استاندار: ۶۰ واحد صنعتی در شهرک‌های تازه تاسیس هرمزگان مستقر شد

نماینده عالی دولت در هرمزگان گفت: در حوزه کشاورزی و شیلات ۲۲ کلان طرح، طراحی شده که برای این طرح ها علاوه بر تامین منابع، میزان اشتغال به ویژه در جوامع محلی نیز دیده شده که می‌تواند رونق را در اقتصاد خرد شکل دهد.

وی تصریح کرد: یکی از مباحث مهم نوغان داری است که شهرستان هایی با اقلیم مناسب شناسایی و کشت درخت توت انجام شده است؛ همزمان بحث آموزش پرورش کرم ابریشم به جوامع محلی دنبال شده و خوشبختانه با کیفیت ترین محصول هم تولید شده است.

دوستی با تاکید بر برنامه ریزی برای توسعه پرورش ماهیان گرم آبی در استخرهای کشاورزی، گفت: در حوزه توسعه پرورش ماهیان زینتی نیز طرح های خوبی در دست اجرا داریم که می‌تواند به توسعه اقتصاد خرد و توانمند سازی جوامع محلی کمک کند.

گفتنی است در این نشست مدیران جهادکشاورزی، شیلات، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صنعت، معدن و تجارت و شهرک‌های صنعتی گزارش میزان پیشرفت طرح های پیشران در حوزه زیرنظر خود را ارائه کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha