به وزیر جدید علوم کمک کنیم تا دانشگاه‌ها به موتور نوآوری و کارآفرینی تبدیل شوند

تهران- ایرنا- رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران گفت: همه باید به وزیر جدید کمک کنیم تا دانشگاه‌ها به موتور تولید نوآوری و کارآفرینی در کشور تبدیل شوند؛ زیرا در اینصور توسعه و رفاه پایدار شکل می‌گیرد.

جهانگیر یدالهی فارسی در پی معرفی فهرست وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم به مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا اظهار داشت: توسعه کارآفرینی در دانشگاه‌ها باید در اولویت حوزه آموزش عالی دولت چهاردهم قرار گیرد، دولت در دانشگاه‌ها سرمایه‌گذاری بالایی داشته باشد و منابع لازم در اختیار دانشگاه‌ها قرار گیرد تا دانشجویان کارآفرین تربیت شود.

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران تاکید کرد: ضروری است که وزیر پیشنهادی علوم بر توسعه و تجهیز دانشگاه‌های بین‌رشته‌ای اهتمام ویژه‌ای داشته باشد و به شکل‌گیری مناطق صنعتی حول دانشگاه‌ها کمک کند.

وی افزود: همه باید به وزیر جدید کمک کنیم تا دانشگاه‌ها به موتور تولید نوآوری و کارآفرینی در کشور تبدیل شوند و در این شرایط است که توسعه و رفاه در کشور به صورت پایدار شکل می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، فهرست وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، دیروز یکشنبه ۲۱ مردادماه توسط شهرام دبیری معاون امور مجلس رئیس جمهور، به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

به گفته سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، کمیسیون‌های تخصصی مجلس از همان دیروز، بررسی برنامه‌ها، اهداف و دیدگاه‌های وزرای پیشنهادی دولت را در دستور کار قرار دادند و پیگیری این روند به صورت دو شیفت در کمیسیون‌ها ادامه دارد.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی همچنین خبر داد که وزرای پیشنهادی دولت در همه کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی حضور خواهند یافت و آخر هفته جاری نیز کمیسیون‌ها نتیجه بررسی‌های انجام شده و جمع‌بندی را به هیات رئیسه اعلام خواهند کرد.

از شنبه آینده (۲۷ مردادماه) جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم آغاز خواهد شد و این روند به صورت دو شیفت در صحن علنی مجلس تا چهارشنبه (۳۱ مردادماه) ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha