۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۳
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85564976
T T
۱۲۰ نفر

برچسب‌ها

تجهیزات مناسب مقابله با کشت های ممنوعه در اختیار لرستان قرار گیرد

خرم آباد- ایرنا- معاون دادگستری لرستان گفت: امکانات و تجهیزات مناسب برای مقابله با کشت گیاهان ممنوعه باید در اختیار استان قرار گرفته و مشارکت مردم جلب شود در غیر این صورت امیدی به اثرگذاری اقدامات مقطعی نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بیژن دارایی روز یکشنبه در نشست هم‌اندیشی با مجموعه انتظامی استان در دادگستری اظهار کرد: کشت گیاهان ممنوعه خشخاش و شاهدانه از نگرانی‌های لرستان و برخی استان‌های همجوار و در سطح ملی است اگر در قوانین این حوزه به‌ ویژه ضمانت اجراهای کیفری بازنگری نشود اثرگذاری اقدامات مقطعی خواهد بود.

وی همچنین بر لزوم آگاهی‌بخشی پیشگیرانه و هشدارهای قضایی و پلیسی به مردم به‌ویژه بهره‌مندی از ظرفیت رسانه ملی و سایر رسانه‌های مجازی تاکید کرد و افزود: بخش قابل‌توجهی از جرائم و آسیب‌های اجتماعی ناشی از عدم آگاهی مردم است.

معاون دادگستری لرستان در خصوص برخی اقدامات پیشگیرانه در حوزه سرقت عنوان کرد: سال گذشته در مقایسه با سال ماقبل با کاهش سرقت در استان مواجه بودیم و این دستاورد ناشی از پیاده‌سازی برنامه‌های پیشگیرانه و تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت در ذیل این معاونت بود.

دارایی اضافه کرد: با این حال متاسفانه سرقت همچنان جرم اول استان است و می‌طلبد نیروی انتظامی در خصوص دستگیری متهمان و محکومان متواری جدیت بیشتری به خرج دهد.

وی با اشاره به نقش سازمان‌های مردم ‌نهاد در پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: در کل کشور به دلیل عدم وجود ضمانت اجرا و نداشتن تشکیلات منسجم و به ‌ویژه عدم حمایت‌های مالی مناسب بجز مواردی اندک، سایر سازمان‌های مردم‌نهاد تنها اسم ظاهری را یدک می‌کشند و نمی‌توان به کارکرد پیشگیرانه آنها امیدی داشت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان بر لزوم بازنگری در قوانین به‌ ویژه در خصوص ضمانت اجرا تاکید و اجازه به‌ تمامی نهادها رای برای تاسیس سازمان‌های مردم‌ نهاد متناسب با رسالت کاری خود از راهکارهای حل این مساله عنوان کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha