۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۰۲
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85565110
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نخستین پایگاه استعدادیابی رشته هندپلوی کشور در سامان فعال شد

شهرکرد- ایرنا- نخستین پایگاه استعدادیابی رشته هندپلو در کشور روز یکشنبه در استخر شنای سامان فعال شد.

به گزارش ایرنا، رییس کمیته هندپلوی ایران با اشاره به اینکه این رشته یک ورزش نوپا و تمام ایرانی است گفت: این رشته ورزشی از چندماه گذشته مجوز فعالیت را وزارت ورزش و جوانان در کشور کسب کرد و تاکنون در ۲۰ استان کشور فعال شده است.

سید محمد کاشف افزود: این رشته ورزشی زیر مجموعه ورزش‌های آبی و همگانی است و ظرفیت توسعه این ورزش تا عرصه قهرمانی فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه ثبت بین‌المللی این رشته در دستور کار قرار دارد گفت: فعالیت‌های ثبت جهانی و بین‌المللی این رشته انجام شده است.

کاشف گفت: تهیه و توزیع کلاه و توپ هندپلو در کشور از مهمترین برنامه‌های و سیاست‌های این انجمن برای توسعه این رشته است.

به گفته وی، رشته ورزشی هندپلو برای پذیرش ورزشکار در تمام مقاطع سنی آمادگی دارد و اجرا و تمرین این ورزش در سه بخش استخر سرپوشیده، استخر روباز و دریایی در قسمت‌های کم عمق کنار دریا امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به اینکه این ورزش تسلط و آشنایی با رشته شنا را نیاز ندارد گفت: شرکت در تمرین‌های این رشته ورزشی برای تمام افراد علاقه‌مند به عنوان یک تفریح و آب درمانی میسر است.

کاشف اظهار داشت: صدور مجوز فعالیت این رشته ورزشی در کشور عراق و ترکیه تحت لیسانس ایران در دست اجراست.

به گفته وی، نخستین دوره آموزشی رشته هندپلو برای کارکنان دولت امسال زیر نظر فدراسیون ورزش همگانی در کشور انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، رشته هندپلو، ترکیبی از ۲ رشته ورزشی هندبال و واترپلو است که به تازگی به عنوان رشته ورزشی جدید به زیر مجموعه فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور اضافه شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha