شهردار تهران: خبرنگاری سخت اما شیرین است+فیلم

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار تهران با اشاره به کار ویژه خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: فعالیت خبرنگاری در ابعاد مختلف به نوعی سخت اما شیرین است و می‌توان ادعا کرد کار خبرنگاری از عهده هر کسی برنمی‌آید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا زاکانی روز یکشنبه به مناسبت روز خبرنگار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کار خبرنگاری با سختی و شیرینی‌هایی همراه است، این کار زمان‌بر نیست چرا که خبرنگاری که بدنبال اخبار حادثه و رویدادی می‌رود زمان انتشار را خودش می‌تواند تنظیم کند اما نکته بعدی این است که خبرنگاری ابعاد مختلفی دارد و هر خبر دارای پیام خاصی است که البته این پیام به خود انسان‌ها و خبرنگاران منعکس می‌شود که کار را شیرین اما سخت می‌کند.

وی اظهار کرد: برخی افراد تمایل ندارند پاسخ خبرنگار را بدهند چون علاقمند به شفافیت نیستند و همین موضوع نشان می‌دهد که کار خبرنگاری جز سختی کار خبرنگاران محسوب می‌شود، البته با همه سختی‌ها و شیرینی‌ها، خبرنگاری با همه ظرفیت‌ها در حال ارائه خدمت بوده و به عنوان چشم تیزبین در جامعه فعالیت دارد.

زاکانی اضافه کرد: خبرنگار قرار است درباره اوضاع شهر، کشور و جهان دیده‌بانی کند، سعی می‌کند اخبار را به بهترین نحو انعکاس دهد تا اثربخشی فراوانی داشته باشد، اما مطابق با خدمت و کار به خبرنگار کمتر توجه می‌شود.

شهردار تهران ادامه داد: یکی دیگر از شیرینی‌های کار خبرنگاری این است که خبرنگار امین و پیشتاز در اخبار مختلف است و آنچه که از سوی خبرنگار منتشر می‌شود در اثربخشی جامعه تاثیرگذار جدی خواهد داشت.

وی یادآور شد: خبرنگار با همه دقت و حساسیت کار خبرنگاری باید رعایت انصاف و امیدبخشی در جامعه را به عهده داشته باشد و این تنظیم میان کار ویژه خبرنگاری و امیدبخشی جامعه کار بسیار ویژه‌ای است و در واقع این کار از عهده بسیاری برنمی‌آید.

شهردار تهران: خبرنگاری سخت اما شیرین است+فیلم

به گزارش ایرنا، به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه شهری به همت مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در تالار سعدی برج میلاد برگزار شد. در این مراسم از خانواده مرحوم حسین تبریزی خبرنگار حوزه شهری صداوسیما تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha