۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۲۲
کد خبرنگار: 745
کد خبر: 85565568
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

مالک خودرو در را روی آتش‌نشانان بست
عکس آرشیوی، بخشی از شیوه های سوخت قاچاق را در شرق کشور نشان می دهد

کرمان- ایرنا- آتش‌سوزی یک خودرو ۴۰۵ در بم شامگاه یکشنبه خبرساز شد اما خبرسازتر نحوه برخورد مالک خودرو بود که به گفته آتش‌نشانی، به شکل نامناسبی، اجازه ورود کارشناسان برای یافتن علت وقوع آتش را نداد و در را روی آتش‌نشانان بست.

به گزارش ایرنا انتشار کلیپی از زبانه های آتش در خودرو واقع در خانه ای مسکونی در نزدیکی میدان پنجعلی زاده بم توجه افکارعمومی را به خود جلب کرد و گرچه در این حادثه به کسی آسیب نرسید و تنها یک خودرو در آتش سوخت اما شدت آتش و مهار سخت آن به گونه‌ای بود که آتش نشانان می گویند به احتمال زیاد سوخت قاچاق داخل خودرو سبب بروز آتش بوده و مالک اجازه نداده که این بررسی ها انجام شود.

۴۵ دقیقه برای مهار آتش

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بم با تشریح ابعاد این حادثه در یک منزل مسکونی توضیح داد: طی تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ از وقوع حادثه آتش سوزی خودرویی در خانه ای حوالی میدان پنجعلی زاده این شهرستان خبر داده شد.


محسن حدادیان در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: باتوجه به نوع حادثه بلافاصله سه دستگاه خودرو به محل حادثه اعزام کردیم اما متوجه شدیم آتش سوزی خودرو عادی نیست زیرا از نوع سوختن خودرو و شعله های آتش احتمال می‌رفت در خودرو سوخت قاچاق وجود داشته است.
وی ادامه داد: زمانی که یک خودرو به صورت عادی آتش می گیرد یا به طور مثال به دلیل اتصال برق درگیر آتش می شود، با وجود سه دستگاه در زمان سه دقیقه خاموش می شود اما خاموش کردن این خودرو ۴۵ دقیقه زمان برد.
حدادیان با بیان اینکه برای خاموش کردن خودرو مجبور به استفاده از فوم شدیم گفت: مالک خودرو بعد از خاموش شدن خودرو اجازه نداد تا کارشناس ما برای مشخص شدن علت حادثه خودرو را بازدید کند و در خانه را به روی آتش‌نشانان بست.

وی البته درباره نحوه این اقدام مالک خودرو نیز مطالبی را بیان کرد که امکان انتشار آنها فعلا و تا بررسی های کامل برای ایرنا مقدور نیست اما باید از مسئولان قضایی مطالبه کرد که باتوجه به  این رفتار و هویت مالک خودرو، تیمی کارشناسی با فوریت به محل اعزام و بررسی ها را شروع کنند و در صورت نیاز، برخورد سخت با چنین افرادی که با قاچاق سوخت، ضمن تاراج ارزان سرمایه های ملی ایرانیان، سلامت دیگران را نیز به خطر می اندازد در دستور کار باشد.

درحالی از تبعات قاچاق سوخت در بم سخن می گوییم که طی چندروز اخیر در همسایه کناری بم در جیرفت، به علت نگهداری سوخت در منزل مسکونی، ۲ خواهر نوجوان در آتش سوختند و بعد از چندروز در بیمارستان جان باختند.

قیمت ارزان سوخت و همجواری استان کرمان با مناطق مرزی شرقی کشور سبب پدیده شوم قاچاق سوخت شده که تبعات بسیاری در بخش های مختلف داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha