اعتبارات پژوهشی وزارت ورزش و جوانان رشد ۴۰ درصدی دارد

زنجان - ایرنا - رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان گفت: با وجود محدودیت‌های فراوان، تعداد پژوهش‌های این وزارتخانه طی سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن رشد ۴۰ درصدی دارد.

به گزار ش خبرنگار ایرنا، امیرحسین واعظی روز دوشنبه در شورای پژوهشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان افزود: میزان اعتبارات پژوهشی وزارتخانه نیز در این مدت رشد ۱۰۰ درصدی داشته به طوری که حدود ۹۰ میلیارد ریال در سطح ادارات کل و در سامانه مربوطه ثبت شده است.

وی با بیان اینکه حوزه پژوهش اداره کل ورزش و جوانان، زنجان نسبت به سال ۱۴۰۱ پیشرفت‌های محسوسی داشته است، اظهار داشت: ادغام مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان اقدامی مهم و تاثیرگذار بوده است.

این مسوول با اشاره به اینکه اولین کار انجام گرفته در این خصوص تدوین آئین نامه شورای مطالعات و پژوهش در سطح وزارتخانه بود، ادامه داد: بر این اساس نظام نامه مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارتخانه تغییر یافت که یکی از پیوست های آن، نظام نامه شورای پژوهشی ادارات کل است.

واعظی، با بیان اینکه اصل و هدف بر تمرکز زدایی بوده است، خاطرنشان کرد: نظام نامه، فعالیت های پژوهشی ادارات کل استان ها را تسهیل می کند و در این میان تعیین اولویت های پیشنهادی ادارات کل استان ها در مرکز مطالعاتی توسط کمیسیون ها مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

رییس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: فعالیت پژوهشی ادارات کل استان ها نیز هم به صورت روندی و هم سالیانه مورد ارزیابی قرار و به آن نمره تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه به طور قطع پژوهش ها بدون پشتوانه حمایتی امکان پذیر نیست، گفت: پژوهش پیشران تمامی فعالیت ها محسوب می شود و وقتی پیوست پژوهشی بدون مطالعات باشد، فعالیت ها ابتر می ماند.

واعظی با اشاره اینکه پیش از این توازن بین ورزش و جوانان برقرار نبود افزود: با تلاش های صورت گرفته اکنون بین این ۲ حوزه توازن برقرار شده و دغدغه اصلی، اولویت بندی پژوهشی در ادارات کل است که مشکلات بحث اجرا و عملیاتی باید حل شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از گذشته به سمت کاربردی شدن پژوهش ها حرکت کرده ایم، تصریح کرد: قوت کار پژوهش این است که بتوان کار انجام گرفته را به گزارش تبدیل کرد و در اختیار مدیران کل و با حوزه های تخصصی قرار داد تا بهره برداری لازم صورت گیرد.

این مسوول با بیان اینکه با کارهای انجام شده، بانک اطلاعاتی پژوهشی ملی و استانی ایجاد شده است، گفت: خلاصه نتایج پژوهش های انجام گرفته در سامانه مرکز مطالعات قابل دسترسی است.

وی با بیان اینکه متاسفانه جذب بودجه در ۲ سال اخیر دوره تحولی دولت به ویژه یک درصد با مشکلاتی مواجه بود، اظهار کرد: بودجه های ملی باید برای سر فصل حوزه پژوهش صرف شود.

این مسوول یادآور شد: یک درصد اعتبارات استانی در اختیار استانداری ها قرار گرفته است که خود مشکلاتی را در پی دارد.

رییس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه رشد پژوهش ها همچنین اعتبارات به واسطه حمایت ها به وقوع پیوسته است، خاطرنشان کرد: این وزارتخانه تلاش دارد سالانه و به صورت برنامه ریزی شده همایش های ملی را برگزار کند که محل ارائه یافته های حوزه پژوهشی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha