قیمت نان در چهارمحال و بختیاری ۲۵ درصد افزایش یافت

شهرکرد – ایرنا – معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال وبختیاری با اشاره به افزایش نیافتن قیمت نان طی چند سال گذشته گفت: براساس دستور کارگروه ملی تنظیم بازار و با هدف بهتر شدن شرایط کار؛ قیمت نان در این استان ۲۵ درصد افزایش یافت.

کاظم منزوی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید نان، آنالیزهای متفاوت و درخواست‌های زیادی از استان‌ها در خصوص افزایش قیمت نان به کارگروه ملی تنظیم بازار ارسال شد.

وی اظهار داشت: دولت طی چند سال گذشته نسبت به افزایش نرخ آرد اقدامی نکرد و امسال نیز در این خصوص هیچ افزایش قیمتی به ثبت نرسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: این افزایش قیمت نان برای جبران افزایش حقوق و دستمزد، انرژی، حمل و نقل و به خصوص اجاره بها که بار سنگینی به دوش نانوایان تحمیل کرده در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: البته این افزایش قیمت تنها بخشی از هزینه‌های تولید را جبران می‌کند و هزینه‌های واقعی تولید بیش از این است.

قیمت نان در چهارمحال و بختیاری ۲۵ درصد افزایش یافت

منزوی اضافه کرد: براین اساس با توجه به هوشمند سازی نان، قیمت نان هرچقدر بود با این دستورالعمل به ۲۵ درصد افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به یکسان سازی چانه‌های نان ادامه داد: براین اساس قیمت کنجد به صورت جداگانه در سیستم وارد شده و نانواها نمی‌توانند نان کنجدی را به هر قیمتی به دست مشتری بدهند.

به گزارش ایرنا، براساس آمار مسوولان ۸۰۰ واحد نانوایی شهری و روستایی در چهارمحال و بختیاری فعال است و سرانه مصرف گندم ۱۲۰ هزار تن و در قالب سامانه شرکت خدمات بازرگانی ایران و سرانه سهمیه آرد استان نیز ماهانه هشت تن است که در طریق سامانه نانی نو توزیع می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha