نگرانی از پیامدهای «بحران سیاسی» در فرانسه پس از پایان المپیک

تهران-ایرنا- «رویترز» با اشاره به پایان یافتن بازی های المپیک تاکید کرد، «امانوئل مکرون» باید از خواب خوش روزهای المپیک بیدار شده و برای انتخاب نخست‌وزیر و رویارویی با بحران‌های سیاسی این کشور پاسخگو باشد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، ‌این خبرگزاری از خشم رای‌دهندگان فرانسوی در مواجهه با مباحث پیرامون انتخاب نخست وزیر و کاهش بودجه خبر داد.

رویترز افزود: انتخاب نخست وزیری که بتواند اردوگاه میانه‌روی امانوئل مکرون، رییس جمهوری فرانسه، ائتلاف چپ و راست افراطی ملی را راضی کند، کار بسیار دشواری است.

این گزارش بازی‌های المپیک را به مجالی برای یک «آتش‌بس سیاسی» در فرانسه توصیف کرده که طی آن مکرون فرصت داشت تا فردی را برای نخست وزیری معرفی کند. در واقع مدت زمان برگزاری بازی های المپیک فرصتی برای سیاستمداران فرانسوی فراهم کرده بود تا در حالی که مردم به تماشای رقابت های ورزشی مشغول هستند، راهی برای خروج از این بحران طراحی کنند.

رویترز با اشاره به اتمام این فرصت شیرین و بن‌بست سیاسی در فرانسه نوشت: با توجه به سیاست‌گذاری پارلمانی بودجه فرانسه و فشار کمیسیون اروپا و بازارهای اوراق قرضه برای کاهش کسری این کشور، هر کسی که مکرون برای نخست وزیری پیشنهاد کند، کار سختی پیش رو خواهد داشت. اریک کوکرل، رئیس چپ‌گرای کمیته مالی پارلمان فرانسه در این رابطه گفت: اگر مکرون سعی کند از نوعی دولت راست‌گرا نام ببرد، بودجه‌ای دریافت نخواهد کرد.

رویترز با اشاره به هرج و مرج سیاسی این کشور به نقل از سناتور لور دارکوس نوشت: رقبای او(مکرون) می خواهند رئیس جمهور هیچ اعتباری نداشته باشد.

مایکل پین، رئیس سابق بازاریابی کمیته بین‌المللی المپیک، گفت: مکرون با برگزاری انتخابات زودهنگام قبل از المپیک و نه بعد از آن، مرتکب یک اشتباه استراتژیک بزرگ شده است.

این گزارش در پایان نوشت: در باشگاه فرانسه (Club France)، جایی که خانواده‌ها در صف ایستاده اند تا با مشعل المپیک سلفی بگیرند نمی‌توان کسی را پیدا کرد که بخواهد درباره سیاست صحبت کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha