صالحی امیری پای مطالبه بخش خصوصی گردشگری می‌ایستد/ گردشگری را از نابودی به رونق رساندیم 

تهران- ایرنا- رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: با شناختی که از «سیدرضا صالحی امیری» دارم، اگر وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شود پای مطالبه و کار بخش خصوصی گردشگری می‌ایستد تا به نتیجه برسد.

حرمت‌الله رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره ویژگی‌های سیدرضا صالحی امیری وزیر یشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: در نامه ای که به رئیس جمهوری نوشتم بر لزوم انتخاب وزیر برای این وزارتخانه، تخصص‌گرایی و شایسته سالاری ضرورتی غیر قابل انکار است، به نظرم در میان گزینه‌هایی که برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطرح بود، سیدرضا صالحی امیری از بقیه شایسته‌تر و موجه‌تر بود، این نظر شخصی من و صنف دفاتر خدمات سفر است، البته شاید بقیه صنوف گردشگری هم او را قبول داشته باشند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران افزود: با شناختی که از صالحی‌امیری و شیوه مدیریتی او سراغ دارم، اگر وزیر شود پای مطالبات اصناف و فعالان صنعت گردشگری در بخش خصوصی می ایستد، پای کار به صورت کامل می‌ایستد تا به نتیجه برسد.

صالحی امیری پای مطالبه بخش خصوصی گردشگری می‌ایستد/ گردشگری را از نابودی به رونق رساندیم 
حرمت‌الله رفیعی، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران

صنعت گردشگری بدون بخش خصوصی راه به جایی نمی‌برد

رفیعی با بیان اینکه ۹۰ درصد صنعت گردشگری دست بخش خصوصی است، گفت: با این حال ۹۰ درصد تصمیم‌گیری توسط دولت که فقط ۱۰ درصد این بخش را بر عهده دارد، صورت می‌گیرد. ایراد کار همین جا است که گردشگری به آن جایگاه خود نرسیده، ۱۰ درصد برای ۹۰ درصد تعیین تکلیف می‌کنند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران افزود: ۹۰ درصد صنعت گردشگری ما با شاخص‌های استاندارد مطابقت ندارد. دولت برای حوزه گردشگری که ۹۰ درصد مسئولیت آن بر عهده بخش خصوصی است تصمیم می‌گیرد؛ خواسته ما از وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این است که بدون در نظر گرفتن سهم ۹۰ درصدی بخش خصوصی نمی‌توانیم راه به جایی ببریم.

صالحی امیری پای مطالبه بخش خصوصی گردشگری می‌ایستد/ گردشگری را از نابودی به رونق رساندیم 

صنعت گردشگری را از نابودی به رونق رساندیم

رفیعی به تشکیل ستاد ملی هماهنگی خدمات سفر اشاره کرد و گفت: در این ستاد، حدود ۳۰ وزارتخانه و دستگاه اجرایی و نهاد دولتی و عمومی عضویت دارند که سفر و گردشگری تصمیم بگیرند، صنعتی که روی شانه‌های بخش خصوصی سوار است و خدماتش را بخش خصوصی و غیردولتی می‌دهد، در این ستاد عضو نیست، به غیر از چند جلسه مشاوره هیچ جایگاه دیگری در ستاد سفر ندارد.

وی افزود: برخی مواقع هم این نوع ستادها برای حوزه گردشگری تصمیماتی می‌گیرند که نه منافع ملی، نه منافع بخش خصوصی نه منافع مردم در آن دیده نمی‌شود؛ در این چند سال تحریم و کرونا بخش خصوصی و گردشگری تا مرز نابودی رفت؛ اگر الان به رشد ۱۰۰ درصدی هم رسیدیم حیرت‌انگیز است، زیرا صنعت گردشگری ما از بین رفته بود، ورشکسته بود، رشد و رونق را از صفر شروع کردیم.

صالحی امیری پای مطالبه بخش خصوصی گردشگری می‌ایستد/ گردشگری را از نابودی به رونق رساندیم 

روابط با دانشگاه باید تنگاتنگ باشد

رفیعی بر ضرورت رابطه دولت و بخش خصوص، دولت و صنعت گردشگری، صنعت گردشگری و دانشگاه تاکید کرد و گفت: این چرخه باید کامل باشد، این روابط باید نزدیک و تنگاتنگ باشد، برای هر تصمیمی باید همه اجزا با هم مشورت کنند؛ اگر صنعت و دانش ( گردشگری و دانشگاه) با هم مانوس باشند و با هم حرکت کنند قطعا علم و عمل با هم ترکیب عالی ایجاد می‌کند، اما متاسفانه تا کنون بین دانشگاه، بخش خصوصی و بخش دولتی نتوانستیم تعامل خوبی ایجاد کنیم.

صالحی امیری پای مطالبه بخش خصوصی گردشگری می‌ایستد/ گردشگری را از نابودی به رونق رساندیم 
سیدرضا صالحی امیری وزیر یشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

به گزارش ایرنا، از سال ۱۳۹۸ که میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از سازمان به وزارتخانه تبدیل شد، ۲ وزیر مسئولیت این وزارتخانه تازه تاسیس و جوان را به عهده گرفتند، علی‌اصغر مونسان در دولت دوازدهم و سیدعزت الله ضرغامی در دولت سیزدهم و روز یکشنبه - ۲۱ مرداد- مسعود پزشکیان رئیس جمهوری، فهرست وزیران پیشنهادی کابینه دولت چهاردهم را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد، و در میان ۱۹ وزارتخانه دولت، نام سیدرضا صالحی امیری به عنوان وزیر پیشنهاد برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به چشم می‌خورد.

سیدرضا صالحی امیری متولد ١٣٤٠ در شهرستان بابل، سیاستمدار و فعال علمی و فرهنگی، دارای مدرک دکتری مدیریت دولتی است و سابقه مسئولیت در سطح وزارت در دولت یازدهم را در کارنامه خود دارد.

رئیس کمیته ملی المپیک، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم، معاون رئیس جمهوری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، سرپرست وزارت ورزش و جوانان در دولت یازدهم، از مهمترین سوابق اجرایی صالحی امیری است.

صالحی‌امیری همچنین معاونت بررسی‌های راهبردی وزارت اطلاعات، ریاست کمیته اجتماعی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، و معاون پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام را در کارنامه اجرایی خود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha