کسب بالاترین رتبه غرب آسیا در المپیک، افتخاری است که دختران و پسران با غیرت ایرانی آفریدند

تهران-ایرنا- سرپرست وزارت امورخارجه عنوان داشت: کسب بالاترین رتبه در میان کشورهای غرب آسیا در المپیک پاریس افتخاری است که دختران و پسران توانمند و با غیرت کشورمان با اهتزاز چندباره پرچم جمهوری اسلامی ایران در این بازی‌ها آفریدند.

به گزارش گروه سیاست خارجی ایرنا، با پایان مسابقات المپیک پاریس، جمهوری اسلامی ایران بهترین رتبه را در میان کشورهای منطقه غرب آسیا به دست آورد. در همین زمینه علی باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی که در حساب خود در فضای مجازی به اشتراک گذاشت، نوشت: کسب بالاترین رتبه در میان کشورهای غرب آسیا در المپیک پاریس افتخاری است که دختران و پسران توانمند و با غیرت کشورمان با اهتزاز چندباره پرچم جمهوری اسلامی ایران در این بازی‌ها آفریدند.

وی افزود: درخشش ایران در این مسابقات از جمله حضور افتخارآفرین بانوان ایرانی نشان از وجود اهتمام و برنامه‌ریزی برای رشد و بالندگی استعداد دختران در جمهوری اسلامی ایران و عزم و اراده آن‌ها برای درخشش و پیشرفت است.

به گزارش ایرنا، سی‌وسومین دوره بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس که از ۵مرداد ماه بطور رسمی با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز شده بود امروز به کار خود خاتمه داد تا کاروان ورزشی کشورمان با کسب عنوان بیست‌ویکم و صعود ۶ پله‌ای نسبت به دوره قبل به کار خود خاتمه دهد تا بعد از المپیک ۲۰۱۲ لندن بهترین نتیجه تاریخی کشورمان را در بازی‌های المپیک کسب کند.

کاروان ورزشی کشورمان که با ۴۰ ورزشکار (۲۹ مرد و ۱۱ زن) در ۱۳ رشته ورزشی کشتی(فرنگی و آزاد)، تکواندو، قایقرانی، تیراندازی، تیراندازی با کمان، سنگ‌نوردی، ژیمناستیک، تنیس روی میز، دوومیدانی، شنا، شمشیربازی، دوچرخه‌سواری و وزنه‌برداری با نام خادم الرضا و با شعار صلح برای کودکان در المپیک پاریس حضور یافته بود در رشته ژیمناستیک و سنگ‌نوردی برای نخستین بار موفق به کسب سهمیه شد و با حضور ۱۱ ورزشکار زن، رکورددار حضور بانوان ایران در المپیک بود.

این حضور برای کاروان ورزشی ایران با کسب ۱۲ مدال بسته شد. در این میان تکواندو با اعزام ۴ نماینده بالاتر از حد تصور ظاهر شد و هر ۴ نماینده کشورمان موفق به کسب مدال شدند که یک طلا، ۲ نقره و یک برنز سهم آنها بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha