«میدری» سابقه اجرایی و توان فنی لازم برای تغییر پارادایم نظام رفاهی را دارد

تهران- ایرنا- یک پژوهشگر حوزه مالی حکمرانی درباره وزیر پیشنهادی تعاون گفت: در نقطه‌ای هستیم که نمی‌توانیم در نظام رفاهی به‌غیر از ضمانت حداقل کالری و درمان هیچ اصلاح اقتصادی قابل‌توجه دیگری انجام دهیم. بهترین فردی که در داخل ایران توان فنی و سابقه اجرایی مرتبط با این شاخص‌ها را دارد، «احمد میدری» است.

«مجید شاکری» امروز (شنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، درباره «احمد میدری» گزینه پیشنهادی دولت چهاردهم برای تصدی وزارت تعاون افزود: اگر بخواهیم در دولت چهاردهم ایده رفاه اجتماعی و عدالت‌ورزی را اجرا کنیم، برنامه‌ها باید شامل تعریف نظام رفاهی و ضمانت حداقل‌ کالری برای خانوار (دریافت کالری لازم برای افراد) باشد.

وی تاکید کرد: شخصیت فنی مدیری قابل‌ملاحظه است. وی پایگاه «رفاه ایرانیان» را در زمان مسئولیت خود ساخت، سابقه معاونت وزارت رفاه را دارد و از نظر ادبیات حکمرانی یکی از پیشروترین افراد در ایران است.

این پژوهشگر ادامه‌داد: در اتمسفر دولت پزشکیان اینکه احمد میدری برای وزارت رفاه وی پیشنهاد شده است، باید مقوله‌ای از پیش‌فرض شده باشد. من احتمال می‌دهد باتوجه‌به چالش‌هایی که وجود داشته به معرفی وی در مجلس اعتراض شود؛ اما باید دانست که از نظر فنی نمی‌توانیم گزینه‌ای اینقدر متناسب با حوزه رفاه پیدا کنیم.

پژوهشگر حوزه حکمرانی مالی تصریح‌کرد: میدری چه زمانی که در حوزه معاونت رفاه بود و چه در زمانی که مسئولیتی نداشت در حوزه توسعه ادبیات نظام رفاهی در ایران، آدم دست‌اول و پیشرویی بود. او در دوران اتمام مسئولیت خود نیز این دغدغه را دنبال کرده است؛ اتفاقاً بخش عمده‌ای از ادبیات حکمرانی به‌خصوص در حوزه نظام رفاهی را او در سال‌های گذشته ساخته است؛ به همین دلیل از نظر علمی و صفتی گزینه مناسبی است.

شاکری، درباره انتظاری که جامعه و حاکمیت از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارد، تصریح کرد: برای تعریف نظام رفاهی باید ضمانت حداقل کالری را در پیش بگیریم و نقطه شروع نمی‌تواند غیر از این باشد. این مساله نیازمند تغییر پارادایم در حوزه نظام رفاهی و تغییر یارانه نقدی به یارانه رفاهی باشد که با توجه به زیرساخت‌هایی که وجود دارد، طی چهار تا شش ماه نخست دولت این کار قابل‌انجام است.

وی تاکید کرد: ادامه دادن تلاش‌هایی در حوزه کارت رفاه و کالابرگ الکترونیکی در دولت‌های دوازدهم و سیزدهم انجام شده، تسهیل فرایند، تعریف منابع و توسعه منابع غذایی می‌تواند گزینه روی میز برای ارتقای وضعیت رفاهی جامعه باشد. این مساله نه در وزارت تعاون بلکه در دیگر وزارتخانه‌ها نیز باید مدنظر قرار بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha