صالحی امیری مسائل حوزه صنایع‌دستی را ریشه‌ای حل می‌کند/ منشا اثر خواهد بود

تهران- ایرنا- پژوهشگر و فعال حوزه هنرهای سنتی گفت: سیدرضا صالحی با تجربه و دانش مدیریتی که دارد مسائل حوزه‌ وزیر جدید میراث فرهنگی و گردشگری به ویژه دغدغه‌های هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی را ریشه‌ای حل خواهد کرد.

علی نعیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره سوابق سیدرضا صالحی امیری و برنامه های او به عنوان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: بیشتر سوابق و پیشینه فعالیت‌های صالحی‌امیری، در حوزه فرهنگ است، او با تکیه بر تجربه و دانش مدیریتی که دارد مسائل این حوزه‌ها به ویژه دغدغه های هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی را ریشه‌ای حل خواهد کرد.

صالحی امیری مسائل حوزه صنایع‌دستی را ریشه‌ای حل می‌کند/ منشا اثر خواهد بود
علی نمایی استاد و پژوهشگر هنرهای سنتی و صنایع دستی

صالحی امیری منشاء اثر خواهد بود

نعیمایی افزود: وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی به دلیل نگاه فرهنگی در سطخ کلان دارد و دغدغه حقیقی‌ به مسائل حوزه‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی دارد، می تواند منشاء اثر و تاثیرگذار باشد

فعال هنرهای سنتی گفت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ترکیبی از چند جز مهم است که هر کدام در حد یک وزارتخانه دغدغه، مساله و پشتوانه فرهنگی دارند. اینها باید در کنار هم دیده شوند تا شاهد هم‌افزایی باشیم.

وی افزود: بنابراین، وزیری که برای عهده‌داری مسوولیت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی انتخاب می‌شود باید فردی چند بعدی باشد و به عنوان این یک نمایش و قصه که چند صباحی مدیر است و بعد می رود، بلکه باید مسئولانه برای این بخش های که هر کدام جامعه بزرگی از فعالان و هنرمندان کشور را تشکیل می دهد کار کند.

صالحی امیری مسائل حوزه صنایع‌دستی را ریشه‌ای حل می‌کند/ منشا اثر خواهد بود

مسائل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی عمیق است

نعیمایی گفت: اگر چه خیلی از مسائل حوزه‌ میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنان همان دغدغه های اولیه و بنیادین است، انتظار می رود وزیر جدید بتواند مسائل را به صورت ریشه ای حل کند و مشکلات را عمیق رفع کند.

وی افزود: یکی از مسائل و دغدغه‌های مهم، مسائل معیشتی کارمندان است و با زندگی افراد سر و کار دارد و بخش زیادی از این امر به مسائل فرهنگی برمی‌گردد؛ ما دغدغه فرهنگی داریم و لازم است محدودیت هایی که از نظر سیاسی در حوزه گردشگری و در خصوص جذب گردشگر داریم اعم از روادیدها به نگاه بازتری دیده و رفع شود، نه اینکه موقتی و سطحی حل شود، بلکه باید بنیادین حل شود.

صالحی امیری مسائل حوزه صنایع‌دستی را ریشه‌ای حل می‌کند/ منشا اثر خواهد بود
سیدرضا صالحی امیری، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

به گزارش ایرنا، از سال ۱۳۹۸ که میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از سازمان به وزارتخانه تبدیل شد، ۲ وزیر مسئولیت این وزارتخانه تازه تاسیس و جوان را به عهده گرفتند، علی‌اصغر مونسان در دولت دوازدهم و سیدعزت الله ضرغامی در دولت سیزدهم و روز یکشنبه - ۲۱ مرداد- مسعود پزشکیان رئیس جمهوری، فهرست وزیران پیشنهادی کابینه دولت چهاردهم را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد، و در میان ۱۹ وزارتخانه دولت، نام سیدرضا صالحی امیری به عنوان وزیر پیشنهاد برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به چشم می‌خورد.

سیدرضا صالحی امیری متولد ١٣٤٠ در شهرستان بابل، سیاستمدار و فعال علمی و فرهنگی، دارای مدرک دکتری مدیریت دولتی است و سابقه مسئولیت در سطح وزارت در دولت یازدهم را در کارنامه خود دارد.

رئیس کمیته ملی المپیک، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم، معاون رئیس جمهوری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، سرپرست وزارت ورزش و جوانان در دولت یازدهم، از مهمترین سوابق اجرایی صالحی امیری است.

صالحی‌امیری همچنین معاونت بررسی‌های راهبردی وزارت اطلاعات، ریاست کمیته اجتماعی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، و معاون پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام را در کارنامه اجرایی خود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha