انتخابات فدراسیون شطرنج لغو شد/ رایزنی با مربی روسی برای حضور در ایران

تهران- ایرنا- دبیر فدراسیون شطرنج گفت: با نظر وزارت ورزش و جوانان انتخابات این فدراسیون در ۲۴ مرداد ماه لغو و تاریخ جدید به زودی اعلام خواهد شد.

کاظم دستگردی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه همه تدابیر لازم برای برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون انجام شده بود اما امروز در تماسی از سوی وزارت ورزش لغو این مجمع را به ما اعلام و قرار شد تا روز چهارشنبه تاریخ جدید نیز اعلام شود.

دبیر فدراسیون شطرنج ادامه داد: پیش از این مجمع فدراسیون نیز به دلیل اعلام نشدن صلاحیت نهایی چند نامزد، لغو شده بود.

وی با بیان اینکه یکی از خواسته‌های ما برگزاری مجمع انتخاباتی گفت: نزدیک به ۲ماه دیگر (اواخر شهریور ماه) رویداد مهم المپیاد شطرنج را در کشور مجارستان در پیش خواهیم داشت که تمامی بزرگان این رشته حضور دارند. با توجه به برگزاری هر ۲ سال یکبار المپیاد شطرنج، موفقیت در آن برای ما حائز اهمیت است.

دستگردی خاطر نشان کرد: در بُعد عملکرد، فدراسیون در سال ۱۴۰۳ اتفاقات خوبی را رقم زد از جمله برگزاری مسابقات و اعزام‌ تیم‌ها و ساماندهی نفرات تیم ملی بود. همچنین در این راستا ماهانه حقوق‌هایی به نفرات پرداخت می‌شود. در بعد سخت افزاری با ساخت و سازها از جمله تجهیز و تعمیر خوابگاه توانستیم تا حدودی مشکلات ورزشکاران را برطرف کنیم.

رایزنی با مربی روسی

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های مهم ما حضور مقتدر در المپیاد جهانی شطرنج در کشور مجارستان است، در این راستا با الکساندر گریشچوک نیز رایزنی خوبی صورت گرفت. این آمادگی وجود دارد تا او بتواند به صورت موقت پیش از اعزام به المپیاد به صورت ۱۰ روزه به کشورمان بیاید.

دبیر فدراسیون شطرنج توضیح داد: با توجه به اینکه این فدراسیون به صورت سرپرستی اداره می‌شود اما برای ثبت نهایی قرارداد، رئیس جدید فدراسیون باید تفاهم نامه را امضا کند. در حال حاضر تفاهم اولیه با این مربی روس تنظیم شده و او برای حضور در ایران موافقت کرده‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha