۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۵۸
کد خبر: 85584941
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مربی نامدار شطرنج روسیه امروز به ایران می‌آید

۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۵۸
کد خبر: 85584941
مربی نامدار شطرنج روسیه امروز به ایران می‌آید

تهران- ایرنا- استاد بزرگ شطرنج روسیه بعدازظهر امروز وارد ایران خواهد شد تا هدایت تیم مردان را بر عهده بگیرد.

شادی پریدر در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با تایید حضور استاد بزرگ شطرنج روسیه در ایران گفت: الکساندر گریشچوک بعدازظهر امروز وارد ایران خواهد شد تا هدایت تیم ملی مردان را برای المپیاد جهانی این رشته بر عهده بگیرد. این یک اتفاق مهم در شطرنج است و می‌تواند برای نسل طلایی ما فرصتی بزرگی باشد.

سرپرست فدراسیون شطرنج با اشاره به تاریخ‌سازی این رشته در بازی های آسیایی هانگژو گفت: در دوره گذشته المپیاد جهانی شطرنج تیم ازبکستان به عنوان قهرمانی رسیده بود اما جوانان ایران موفق شدند این تیم را شکست داده و به مدال طلای تیمی برسند. این نشان داد که شطرنج ایران ظرفیت زیادی برای درخشش در دنیا دارد.

پریدر عنوان کرد: کریسچوک روسی یکی از مربیان با دانش و شناخته شده این رشته به شمار می‌رود و این توانایی را دارد که بتواند با دانش خود تیم ایران را در المپیاد جهانی شطرنج هدایت کند. امیدوارم حضور وی موثر واقع شود. استخدام مربی خارجی برای شطرنج ایران بعد از پنج سال بود. پیش از این ایوان سوکولوف هدایت شطرنج ایران را در مقطعی بر عهده داشت.

پریدر در پایان تصریح کرد: گریشچوک تنها تمرینات تیم ملی مردان نظارت خواهد کرد و بانوان نیز اکنون در اردو هستند و زیر نظر مربی تخصصی کار خواهند کرد.

الکساندر گریشچوک کیست؟

گریشچوک از استاد بزرگ‌های شطرنج روسیه است که سال ۲۰۰۹ نخستین قهرمانی این رشته را در سرزمین تزارها جشن گرفت. وی همچنین سه دوره در سال های ۲۰۰۶، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ قهرمان شطرنج برق آسای جهان شده است.

وی همچنین ۲ مدال طلا، سه نقره و یک برنز تیمی المپیادهای شطرنج جهان راکسب کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha