معاون وزیر نیرو: طرح ارتقای تصفیه‌خانه آب مراغه با اعتبارات تنش آبی تکمیل می‌شود

مراغه- ایرنا- معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: طرح ارتقای تصفیه‌خانه آب مراغه موسوم به «زلال‌ساز» از محل اعتبارات تنش آبی کشور تکمیل می‌شود.

«هاشم امینی» روز دوشنبه در حاشیه سفر یکروزه‌اش به مراغه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای احداث مخزن و ایستگاه پمپاژ و خط انتقال مشرف بر شهرک امام حسن(ع) هم در این سفر اعتباری در نظر گرفته شد.

وی همچنین به احداث مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر مراغه از طریق سرمایه‌گذاری در قالب قرارداد بیع‌متقابل اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر آن احداث تصفیه‌خانه برای روستاهای مسیر علویان هم از طریق هم شیوه سرمایه‌گذاری در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی افزود: یکی از مواردی که در خصوص ارایه خدمات آب و فاضلاب شهرستان نگرانی‌هایی را ایجاد کرده بود هم در این سفر مورد بررسی قرار گرفت و هماهنگی لازم به عمل آمد.

«امینی» اضافه کرد: در این سفر برای حل مشکلات آب برخی از روستاهای شهرستان هم تصمیم‌گیری، و دستور لازم برای تامین اعتبارات مورد نیاز آنها صادر شد.

«سیدفرید موسوی»، نماینده مردم مراغه، عجب‌شیر، سراجو و قلعه‌چای در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: حدود یک ماه قبل مشکلات آب و فاضلاب شهرستان به مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مهندسی آب و فاضلاب کشور منعکس شد.

وی با بیان اینکه طرح‌های آب و فاضلاب هر ۲ شهرستان مراغه و عجب‌شیر به دلایلی چون نبود اعتبار، ناهماهنگی بین ادارات و نیاز به مساعدت‌های ویژه به کندی پیش می‌رود، اضافه کرد: امروز با حضور مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مهندسی آب و فاضلاب کشور و تخصیص اعتبارات لازم، دستوراتی برای هماهنگی بیشتر، رفع موانع و تسریع در اجرای طرح‌ها صادر شد.

«موسوی» این را هم بیان کرد: در این سفر طرح‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی مورد بررسی قرار گرفت و امیدواریم مردم منطقه، خروجی بازدید مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مهندسی آب و فاضلاب کشور را در ماه‌ها و سال‌های آینده لمس کنند.

به گزارش ایرنا در این سفر ۶۰۰ میلیارد ریال برای طرح‌های آب و فاضلاب شهر مراعه تخصیص یافت که ۱۵۰ میلیارد ریال آن برای تکمیل زلال‌ساز سوم تصفیه‌خانه آب صرف می‌شود؛ همچنین ۱۰۰ میلیارد ریال برای احداث خط انتقال شهرک امام حسن (ع) مراغه اختصاص یافت.

معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مهندسی آب و فاضلاب کشور امروز، دوشنبه با دعوت نماینده مردم و برای بازدید از زیرساخت‌ها و بررسی نیازها و مطالبه‌های مراغه، وارد این شهرستان شد و در بدو ورود با حضور بر سر مزار شهید خدمت، «مالک رحمتی»، با آرمان‌های شهدا و امام شهدا تجدیدبیعت کرد.

معاون وزیر نیرو: طرح ارتقای تصفیه‌خانه آب مراغه با اعتبارات تنش آبی تکمیل می‌شود
تجدیدبعیت «هاشم امینی» با شهدای خدمت به واسطه حضور در مزار شهید «مالک رحمتی»

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha