باشگاه‌های ورزشی حق توزیع دارو و مکمل ها را ندارند

تبریز-ایرنا- رییس هیات پزشکی و ورزشی آذربایجان شرقی اعلام کرد: باشگاه های ورزشی به هیچ عنوان حق توزیع و ارایه انواع دارو و مکمل های مختلف به ورزشکاران را ندارند و در صورت گزارش و مشاهده با متخلفان به شدت برخورد می شود.

به گزارش ایرنا، دکتر یونس قوام لاله روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با تاکید بر اینکه فروش، تهیه و توزیع انواع دارو فقط توسط داروخانه ها باید انجام شود، ورود باشگاه های ورزشی چه در بخش بانوان و چه آقایان به این حوزه را غیرقانونی خواند و گفت: در صورت سرپیچی باشگاه ها از این قانون ضمن شناسایی و برخورد با متخلفان توسط هیات پزشکی و ورزشی و نیز ظابطان قضائی، پرونده آنها به مراجع دادگستری ارجاع خواهد شد.

وی از ورزشکاران، مردم و والدین ورزشکاران نوجوان و جوان درخواست کرد تا در صورت مشاهده تجویز، توزیع و پخش دارو و انواع مکمل ها در باشگاه های ورزشی، مراتب را به هیات پزشکی ورزشی استان اطلاع دهند.

قوام لاله توسعه و ترویج ورزش پاک و سلامت همگانی را شعار اصلی و جزو سیاست های کاری فدراسیون پزشکی و ورزشی خواند و با تاکید بر اینکه برای تحقق این هدف همه مردم، هیات های ورزشی ، دستگاه های اجرایی و خدماتی باید همراه شوند، یادآور شد: ارایه خدمات مختلف توسط این هیات و بهره مندی ورزشکاران از امکانات توان بخشی، فیزیوتراپی و خدمات بیمه ای مستلزم فرهنگ سازی است که در این زمینه رسانه های گروهی نقش بسیار مهمی دارند.

وی فرهنگ سازی برای افزایش پوشش بیمه ای ورزشی را یکی از الزامات اصلی بهره مندی ورزشکاران و سایر اقشار جامعه از امکانات درمانی و پزشکی هیات پزشکی ورزشی آذربایجان شرقی عنوان و اظهار کرد: تمام افراد می توانند با پرداخت سالانه ۹۵۰ هزار ریال از مزایا و امکانات مجموعه های مختلف این هیات استفاده کرده و ۸۰ درصد هزینه های آن به فرد بیمه شده پرداخت می شود.

باشگاه‌های ورزشی حق توزیع دارو و مکمل ها را ندارند
مرکز تخصصی و فوق تخصصی هیات پزشکی ورزشی آذربایجان شرقی

قوام لاله برخورداری از کلینیک تخصصی و فوق تخصصی را از جمله امکانات بسیار مهم هیات پزشکی ورزشی آذربایجان شرقی دانست و گفت: این امکانات در منطقه شمال غرب کشور بی مانند است.

به گفته وی خدمات کلیلنیگ تخصصی و فوق تخصصی هیات پزشکی ورزشی آذربایجان شرقی برای افراد عادی که دارای بیمه ورزشی نیستند، بر اساس تعرفه مراکز عمومی غیردولتی ارایه می شود که ۵۰ درصد از تعرفه های بخش خصوصی پایین تر است.

قوام لاله سقف پوشش بیمه ای ورزشکاران را ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه اکنون در آذربایجان شرقی حدود ۲۰۰ هزار نفر ورزشکار سازمان یافته دارای بیمه ورزشی فعالیت دارند، یادآور شد: بر اساس ابلاغ فدراسیون باید هیات آذربایجان شرقی ۱۰ تا ۱۲ درصد جمعیت استان را که بیش از ۴۰۰ هزار نفر را شامل می شود، زیر پوشش قرار دهد که جای فعالیت در این زمینه وجود دارد.

قوام لاله همکاری با تعداد ۵۳ هیات ورزشی را از مزیت های مهم هیات پزشکی ورزشی آذربایجان شرقی برشمرد و در عین حال، افزود: متاسفانه تعدادی از هیات های ورزشی تعامل مناسبی با این هیات ندارند که باید اقدامات فوری در این خصوص انجام شده و جمعیت تحت پوشش ورزشکاران افزاشی پیدا کند.

وی حمایت کامل از ورزشکاران را رویکرد مهم هیات پزشکی ورزشی آذربایجان شرقی بیان کرد و گفت: طی یک سال اخیر تعداد ۶۱۱ نفر از ورزشکاران استان در جریان مسابقات و تمرینات ورزشی دچار آسیب شده بودند تحت درمان قرار گرفتند که ۵۰۲ نفر آنها آقایان و ۱۰۹ نفر از بانوان بودند.

باشگاه‌های ورزشی حق توزیع دارو و مکمل ها را ندارند

رئیس هیات پزشکی ورزشی آذربایجان شرقی تسهیل گری برای بهره مندی از خدمات پزشکی و درمانی را مهمترین رسالت این هیات عنوان کرد و با بیان اینکه هزینه های مربوطه توسط خود ورزشکاران و در قالب حق عضویت تامین می شود، خواستار حمایت و فرهنگ سازی رسانه ها به منظور گسترش بهره مندی از بیمه ورزشی شد.

قوام لاله از افزایش ۳۰ درصدی تعداد ورزشکاران سازمان یافته در آذربایجان شرقی خبر داد و یادآور شد: رشته های ورزشی فوتبال، والیبال، تکواندو و کاراته در صدر این فهرست قرار دارند و رشته های مانند شنا، شیرجه نیز پایین ترین تعداد را به خود اختصاص داده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha