۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۲۸
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85566232
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

رئیس جهاد کشاورزی:۸۰ درصد مطالبات گندمکاران ایلام پرداخت شده است

ایلام -ایرنا- رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام با بیان اینکه ۸۰ درصد مطالبات گندمکاران ایلام پرداخت شده است، گفت: میزان تولید گندم در این استان نسبت به پارسال ۱۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، «حشمت عزیزان» روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام با گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: این استان در سال زراعی جاری در حوزه تولید گندم و کلزا در کشور پیشتاز بوده است.

وی با بیان اینکه استان ایلام دارای ۳۳۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی است، خاطرنشان کرد: با وجود محدودیت‌ها و وقوع سیلاب و بارش تگرگ، با برداشت ۴۱۷ هزار تن گندم، رکورد جدیدی در تولید این محصول ثبت شد.

رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام با اشاره به خرید تضمینی ۳۵۱ هزار گندم در استان، افزود: تولید گندم در سال جاری ۱۰ درصد نسبت به سال زراعی قبل از آن افزایش یافته است.

وی در ادامه به محصول کلزا تولید شده در استان اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰تن کلزا به ارزش هشت هزار میلیارد ریال در سال زراعی جاری در استان تولید شد و تمام مطالبات کلزاکاران نیز پرداخت شده است.

عزیزان تصریح کرد: ارزش کل گندم تولید شده در استان ۶۱هزار و ۵۰٫ میلیارد ریال بوده و تا کنون نیز حدود ۸۲ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام در ادامه به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه آب و خاک اشاره کرد و گفت: طرح سامانه گرمسیری به‌منظور اجرای ۱۷ هزار هکتار شبکه فرعی در ۴ شهرستان استان با اعتبار مصوب ۱۲ هزار میلیارد ریال در استان در حال انجام است.

وی بیان کرد: تا کنون سه هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال برای این طرح تخصیص یافته و عملیات اجرایی و بهره برداری از ۵۰ درصد پروژه آغاز شده است.

عزیزان به راه‌اندازی و بهره برداری از سه ایستگاه پمپاژ در ماه‌های آینده اشاره کرد و گفت: در سال جاری در صورت تأمین اعتبار فعال‌سازی واحدهای تولیدی غیر فعال بخش کشاورزی در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: از ۱هزارو ۶۷۷ واحد تولیدی در بخش کشاورزی بیش از ۵۰۰ واحد غیر فعال است که در تلاشیم تعدادی از این واحدها به چرخه تولید بازگردد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha