بیش از یک میلیون نفر عضو صندوق بیمه کشاورزان و عشایر شدند

همدان-ایرنا- مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، اقدامات حوزه بیمه‌ای صندوق در دولت گذشته به جامعه کشاورزان، روستائیان و عشایر را حائز اهمیت دانست و گفت: تعداد یک میلیون و ۵۰ نفر از کشاورزان، روستائیان و عشایر فاقد بیمه اجتماعی در ۳۴ ماهه دولت مردمی سیزدهم جذب این صندوق شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بیت اله برقراری روز دوشنبه در همایش بیمه همگانی در شهرستان رزن در جمع معتمدان روستاهای این شهرستان با تاکید بر لزوم پوشش حداکثری بیمه اجتماعی روستائیان، اجرایی کردن ماده (۲۱) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با موضوع ”بیمه اجتماعی رایگان غیر شاغل روستایی و عشایری و جذب ۳۱۱.۱۱۱ نفر در سال ۱۴۰۲“ را افتخار بزرگی برای صندوق برشمرد و افزود: عملکرد صندوق در سال ۱۴۰۲ در پوشش بیمه اجتماعی برای تعداد ۵۰۶ هزار و ۲۰۵ نفر از کشاورزان، روستائیان و عشایر فاقد بیمه در کشور، بالاترین میزان عملکرد صندوق از زمان تاسیس است.

وی به افزایش سهم زنان از بیمه‌شدگان جدید اشاره کرد و گفت: تعداد ۶۰۷ هزار و ۶۰۰ نفر از زنان فاقد پوشش بیمه اجتماعی در کشور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند که از این تعداد ۱۲۹ هزار و ۹۰۳ نفر بیمه‌شده زن در سال ۱۴۰۱ و تعداد ۳۹۵ هزار و ۷۹۲ نفر بیمه‌شده نیز در سال ۱۴۰۲ تحت پوشش صندوق قرار گرفتند.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: در حال حاضر تعداد کل بانوان بیمه‌شده نزد صندوق ۷۳۰ هزار و ۵۱۵ نفر است که شامل ۲۶ درصد تعداد کل بیمه‌شدگان می‌شود.

بیش از یک میلیون نفر عضو صندوق بیمه کشاورزان و عشایر شدند

همچنین برقراری به پرداخت مبلغ سه هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی به مستمری‌بگیران و بیمه‌شدگان تحت پوشش اشاره کرد و افزود: دریافتی مستمری‌بگیران صندوق برای حداقل بگیران با افزایش ۲۱۰ درصدی همراه بوده است و با اعمال افزایش مستمری‌ در سال ۱۴۰۳، این میزان 83 درصد رشد خواهد یافت.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه اولویت اول صندوق گسترش چتر بیمه ای در مناطق با ضریب نفوذ پایین بیمه اجتماعی است، افزود: محور اساسی همایش، گسترش پوشش بیمه‌ای شهرستان رزن است چرا که گسترش چتر پوشش بیمه اجتماعی می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در زندگی جامعه روستایی داشته باشد.

برقراری، ضمن محکومیت جنایات رژیم منحوس اسرائیل در سرزمین مقاوم غزه، کنگره بزرگ اربعین حسینی با حضور اقوام و گرایش‌های مختلف زیر یک خیمه را نشانه تحکیم جامعه مسلمانان برشمرد و گفت: مسلمانان جهان از هر کشوری با هر سلیقه‌ای در یک پیاده روی چند روزه، همگی برای رسیدن به یک آزادی و یک هدف مشترک تلاش می‌کنند و امیدوارند بتوانند قدم کوچکی برای اعتلای انسانیت در عصر حاضر بردارند.

وی با اشاره به برکات انقلاب اسلامی ایران بیان کرد: همه آحاد مردم و مسوولان باید در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران نقش آفرینی کنند، چرا که با اطلاع رسانی صحیح، کیفیت زندگی مردم به ویژه کشاورزان، روستائیان و عشایر ارتقاء می‌دهد و آنان را نسبت به آینده امیدوار می‌کند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه دستاوردهای نظام اسلامی در عرصه ملی و بین المللی آنطور که شایسته آن است بازگو نشده است، اظهار کرد: باید با توجه ویژه به فرامین و منویات مقام معظم رهبری در فرصت‌هایی که در اختیار داریم به تبیین موهبت‌های بزرگ انقلاب اسلامی بپردازیم.

برقراری یکی از خدمات نظام مقدس اسلامی ایران را تأسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر عنوان کرده و گفت: از مزایای این صندوق می‌توان به پرداخت مستمری سالمندی، ازکارافتادگی، بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای به اعضای اصلی و تبعی اشاره کرد.

وی یکی از لازمه‌های خدمت رسانی به جامعه هدف را وجود اخلاص دانست و بیان کرد: رمز ماندگاری نام آوران بزرگ ایران اسلامی همچون شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، همین وجود اخلاص در خدمت به مردم است.

برقراری با اشاره به توان بالای استان همدان و شهرستان رزن در پوشش حداکثری بیمه اجتماعی برای جامعه هدف، گفت: شهرستان رزن دارای منابع و ذخایر ارزشمند انسانی است که از گذشته‌های دور به ویژه پس از انقلاب اسلامی، خدمات بسیار بزرگی به نظام مقدس اسلامی ارائه کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha