۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۲۴
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85566243
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نوزاد سنندجی با راهنمایی‌های تلفنی اورژانس از مرگ نجات یافت

سنندج- ایرنا- نوزاد ۲ روزه سنندجی که هنگام شیرخوردن دچار خفگی شده بود با راهنمایی‌های اورژانس ۱۱۵ سنندج به والدینش در خصوص احیا، از مرگ نجات یافت.

به گزارش ایرنا، سهیل صباح، پرستار شاغل در دیسپیچ اورژانس کردستان روز دوشنبه در این باره به خبرنگاران اظهار کرد: آذر نیت که اصالتا اردبیلی و مدتی است در آتش نشانی سنندج مشغول به کار است، با صدایی نگران، با اورژانس ۱۱۵ استان تماس گرفت و از عدم برقراری تنفس و کبودی رنگ نوزاد پسر ۲ روزه اش در اثر خوردن شیر خبر داد.

وی ادامه داد: با اقداماتی از قبیل ضربات متعدد به پشت نوزاد، باعث برگشت نوزاد نشدیم که در نهایت با راهنمایی برای انجام عملیات CPR منجر به برگشت به حیات نوزاد شدیم.

آذر نیت پدر نوزاد هم گفت: پس از تماس با اورژانس گوشی را روی بلندگو گذاشتیم تا کارهایی‌ را که کارشناس توضیح می‌داد، انجام دهیم اما متأسفانه هرچه به پشت پسرم ضربه می‌زدیم، اتفاقی نمی‌افتاد تا اینکه کارشناس مرکز پیام از ما خواست تا عملیات هایملیخ را روی نوزاد انجام دهیم.

وی اضافه کرد: ابتدا به پشت نوزاد ضربه محکمی زدیم که با این کار و چند ضربه محکم دیگر صدای گریه اش در داخل ماشین پیچید و خوشبختانه کودک با این کار نفس کشید و از مرگ نجات پیدا کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha