۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۲۲
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85566398
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عرضه بنزین در جایگاه‌های سوخت خراسان جنوبی افزایش می یابد

بیرجند- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به پیش بینی افزایش مسافرت‌ها و پیک مصرف سوخت در شهریور و مهرماه امسال، گفت: عرضه بنزین در جایگاه های سوخت استان افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی عصر روز دوشنبه در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: از یک سال و نیم قبل تاکنون بدلیل اقدامات پیشگیرانه خوب، قاچاق سوخت به کمترین میزان خود رسیده و تقریبا صفر شده است.

وی با اشاره به ذخایر مطلوب بنزین در استان، تصریح کرد: چون در شهریورماه با پیک مصرف سوخت مواجه هستیم، عرضه بنزین در جایگاه‌ها برای جلوگیری از هرگونه اختلال در خدمات رسانی، افزایش خواهد یافت؛ برای اعمال این تصمیم نیز سامانه‌ها تنظیم شده و اقدامات لازم از اوایل شهریورماه انجام می‌شود.

وی افزود: کارت‌های آزادی که برای سوخت گیری 20 لیتر در یک نوبت در اختیار مردم قرار می گرفت، به 30 لیتر ظرفیت افزایش می‌یابد و از سویی نیز مردم می‌توانند ذخیره ماهانه 60 لیتری کارت‌های شخصی خود را در یک مرحله استفاده کنند.

طالبی با بیان اینکه در هر کارت شخصی 100 لیتر بنزین نیز با قیمت سه هزار تومان شارژ و ذخیره می‌شود، اظهار کرد: از این طریق هم مردم می‌توانند 60 لیتر بنزین را بطور کامل در هر بار سوخت گیری استفاده کنند.

وی با بیان اینکه عملیاتی شدن این طرح در جایگاه‌های عرضه بنزین از اوایل شهریورماه در استان خراسان جنوبی در دستور کار قرار خواهد گرفت، اضافه کرد: در جلسات این چنینی نیز تلاش است تا هم فکری لازم برای ارتقاء خدمات رسانی انجام شود.

طالبی با بیان اینکه موضوع قاچاق کالا و ارز به اقتصاد جامعه آسیب می رساند، تصریح کرد: همه به لحاظ قانونی در این زمینه مسئولیت داریم و باید فراتر از وظیفه با تخلفات برخورد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برخورد با افرادی که مبادرت به قاچاق سوخت می کنند باید با جدیت دنبال شود، عنوان کرد: در مقابله با پدیده شوم قاچاق هیچ ترحمی نخواهیم داشت.

معاون سیاسی استاندار با تاکید بر اینکه نظارت بر واحدها باید غیر قابل پیش بینی و مستمر در دستور کار باشد، گفت: در بحث مبارزه با معضل قاچاق با احدی تعارف نداریم.

وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی، صنعت و معدن باید مصرف سوخت واقعی سازی شود، اظهار کرد: نباید با سرسختی زیاد در اجرای پروژه های عمرانی و معادن خلل ایجاد شود، لذا باید سوخت مورد نیاز این واحدها را بموقع تأمین کنیم.

وی بیان کرد: تصمیمات کمیسیون قاچاق کالا و ارز باید از طریق بخش فرهنگی دستگاه‌ها، به درستی تبیین شود تا همه مردم از جزئیات آن مطلع شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha