۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۴۹
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85566485
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

رتبه نخست کلاله در بوم‌گردی‌و مزارع گردشگری گلستان

گنبدکاووس- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کلاله گفت: این شهرستان با داشتن شرایط جغرافیایی مناسب برای نمایش زندگی در طبیعت، رتبه نخست وجود واحدهای بوم‌گردی و مزارع گردشگری استان گلستان را در اختیار دارد.

محمدعلی سرگزی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۴۱ واحد بوم‌گردی و هشت مزرعه گردشگری در کلاله فعال است و ۲۰ متقاضی هم با دریافت موافقت اصولی در حال ساخت اقامتگاه بوم‌گردی جدید هستند.

وی افزود: گردشگران در سفر به کلاله علاقه زیادی به حضور در طبیعت و لمس زندگی روستایی دارد لذا برای فراهم کردن شرایط اسکان بهتر آنان، علاوه بر فعال بودن مراکز اقامت شهری، ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی از سال ۱۳۹۵ مورد حمایت قرار گرفت.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کلاله ادامه داد: گردشگران و مسافران در صورت حضور در این شهرستان می‌توانند علاوه بر واحدهای بوم‌گردی و مزارع گردشگری در ۱۸ خانه مسافر و ۳۰ زائرسرا مستقر شوند.

به گزارش ایرنا، بوم‌گردی یا همان گردشگری روستایی شکلی جدید از صنعت گردشگری رواج یافته در ایران است که در آن افراد به جای حضور در هتل‌ها و اماکن شلوغ و پرازدحام راهی روستاهای بکر و دورافتاده می‌شوند تا به دور از هیاهوی زندگی روزمره ساعتی و شاید روزهایی را در آرامش برآمده از این ویژگی ناب سپری کنند.

گلستان با وجود برخورداری از مزیت‌های نسبی در حوزه گردشگری همچون روستاهای واقع در دل کوه‌ها، جنگل‌ها و دشت‌های سرسبز در کنار سکونت حدود ۲۰ قومیت با آداب و رسوم، پوشش و غذاهای متنوع در حوزه بوم‌گردی از مناطق منحصر به فرد ایران محسوب می‌شود و تاکنون با حمایت‌های صورت ۲۰۱ واحد اقامتی بوم‌گردی به طور عمده در روستاهای این استان فعال شده که سهم کلاله با ۱۱۵ روستا ۴۱ واحد بوم‌گردی است.

سرگزی افزود: مجتمع خدمات رفاهی منطقه گردشگری آق‌سو با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و ۹ چشمه سرویس بهداشتی منطقه نمونه گردشگری خالدنبی هم با ۱۷ میلیارد ریال اعتبار هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۹۰۰ هزار مسافر و گردشگر از جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی، تاریخی، صنایع دستی و مذهبی کلاله دیدن کردند که بیشترین آن مربوط به بازدید از ظرفیت‌های گردشگری خالدنبی، جنگل آق‌سو و چشمه و جنگل زاو و دیوار تاریخی گرگان می‌شود.

به گزارش ایرنا، قرار گرفتن کلاله در جوار پارک ملی گلستان و وجود دیوار تاریخی گرگان، پارک جنگلی آقسو و مراتع و جنگل‌های همجوار با مجموعه تفریحی چشمه زاو، دره پنج‌شیر، کارگاه کاوشگری قره‌دیب، آتشکده یاساقلیق و تپه‌های باستانی، تالاب سولوک‌لی و ارتفاعات بیلی‌کوه، مرقد امام‌زاده عبدالله، سدهای بوستان و چمران، پارک لاله و مجموعه‌های پرورش اسب روستای صوفیان از جمله ظرفیت‌های گردشگری طبیعی و تاریخی این شهرستان ۱۳۰ هزار نفره است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha